پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

وزیر بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، بر لزوم به روز شدن دستورالعمل های مرتبط با این بیماری تاکید کرد و گفت: اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

۳۴۴ فوتی و ۱۷۳۹۷ ابتلای جدید

وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را اعلام کرد.

وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سن واکسیناسیون در اکثر استان‌ها کاهش یافت و گروه‌های سنی زیادی می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب کنند.
محقق کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – استرالیایی کرونا گفت: در صورتی که وزارت بهداشت برای تولید این واکسن مجوز مصرف اضطراری صادر کند، تا آخر مهرماه می‌توان ۳ میلیون دوز از این واکسن را در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسیناسیون تنها راه کنترل بیماری نیست بلکه در کنار واکسیناسیون مردم، صاحبان مشاغل و گروه‌هایی که با این بیماری سروکار دارند باید رعایت شیوه ‎نامه‌های بهداشتی را مورد توجه جدی قرار دهند.
رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه تاکنون درمان ثابت شده‌ای برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: برای فلج اطفال و آبله هم درمان ثابت شده‌ای نداریم، اما با واکسیناسیون توانستیم آنها را کنترل کنیم؛ بنابراین تزریق واکسن کرونا بسیار مهم است، زیرا به میزان زیادی از مرگ و میر جلوگیری می‌کند.
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: به دلیل خالص بودن آنتی ژن نوترکیب، این واکسن عاری از DNA ، RNAو آنتی‌ژن N ویروس بوده و خطر عوارضی مثل التهاب ریوی در این واکسن وجود ندارد.
استاندار تهران با اشاره به لزوم واگذاری سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران ادامه داد: در جلسه فوق العاده ستاد استانی که روز گذشته برگزار شد، تمام ظرفیت‌های موجود برای تزریق روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دز واکسن در استان تهران انجام شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران گفت: طبق آخرین رنگبندی اعلام شده تنها شهرستان استان تهران که هنوز در وضعیت قرمز قرار دارد، شهرستان قدس است و سایر شهرستانها از قرمز به وضعیت هشدار نارنجی تغییر کرده‌اند به این ترتیب حضور کارکنان در دستگاه‌های اجرایی حداقل ۷۰ درصد خواهد بود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

زمینه سازی ورود واکسن چینی توسط دولت قبل / سرعت گیری واردات سینوفارم

سرعت واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور افزایش پیدا کرده و روزانه تزریق واکسن به مرز یک میلیون نفر رسیده است، در این میان برخی با نگاه سیاسی به موضوع مهم بهداشت و درمان پرداخته اند که با روی کار آمدن کمتر از دوماه دولت سیزدهم این امر محقق شده است.
با عبور اکثر مناطق کشور از قله موج پنجم و کاهشی شدن روند بستری، تهران و بسیاری از شهر‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.
بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۴۳۶ نفر رسید.