پرسون گزارش می‌دهد:

توهم توطئه درباره کرونا و واکسیناسیون؛ از مردم عادی تا مسئولان

بحث نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان چین سبب قوت گرفتن توهم توطئه راجع به انتشار این بیماری شده است. 
تصویر توهم توطئه درباره کرونا و واکسیناسیون؛ از مردم عادی تا مسئولان

به گزارش سایت خبری پرسون، از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا توهم توطئه راجع به انتشار کووید 19 نیز آغاز شد. برخی معتقدند این بیماری توسط انسان برای برخی اهداف خاص طراحی و منتشر شده است. بحث نشت این ویروس از آزمایشگاه ووهان چین نیز بر حجم واکنش‌ها افزوده است. بخشی از مردم در کشورهای مختلف معتقدند ویروس کرونا ساخته بشر است و این صرفا شامل ایران نمی‌شود. ضمن این که مخالفان طیف مختلفی هستند که از نمایندگان مجلس، منبری‌ها، مسئولان تا مردم عادی را شامل می‌شود.

مخالفت با واکسیناسیون

فرقی نمی‌کند ایران یا آمریکا برخی هنوز واقعیت کرونا و میزان کشندگی این بیماری را نپذیرفته‌اند و در نتیجه مخالف تزریق واکسن هستند. در ایالات متحده با وجود وفور واکسن، آمار مرگ بیماران کرونایی کاهش نمی‌یابد؛ زیرا عده‌ای از واکسن فراری‌اند. همچنین طبق اخبار با وجود این که در کیش سن تزریق واکسن پایین‌تر از سایر مناطق است؛ کیشوندان نیز تمایلی به تزریق نداشته‌اند؛ به نظر می‌رسد صحبت برخی افراد در خصوص جنبه‌های منفی واکسن موثرتر بوده است.

واکسن توطئه بیل گیتس است

احمد پناهیان، برادر علیرضا پناهیان گفته است که فکر نکنید حزب اللهی هستید، کارتان نداریم. چرا اسم واکسن های وارداتی را نمی گویید؟ فایزر و‌ مدرنا هستند یا نه؟ مواد اولیه شان فایزر هست یا نیست؟ واکسن، توطئه بیل گیتس است که کرونا را به‌وجود آورد تا ۱۵ درصد مردم جهان را بکشد. واکسن برکت در دنیا بی نظیر است، عرق بریزید و تولیدش را بالا ببرید."

توهم توطئه نمایندگان مجلس

زهرا شیخی مبارکه، نماینده اصفهان بیل گیتس را متهم به تلاش برای کاهش ۱۵ درصدی جمعیت جهان با استفاده از واکسن کرده است.

همچنین مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: "هرچه زودتر آزمایشگاه هایی که ویروس دستکاری شده کرونا از آنها نشت پیدا کرده مشخص شوند، با استفاده از اطلاعات علمی آنها، زودتر می توان بشریت را از شر این سلاح نوین کشتار جهانی نجات داد."

مسئولان چه نظری دارند؟

محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است که صاحبان شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا کسانی هستند که معتقدند جمعیت مردم دنیا زیاد است و باید ۲۰ درصد از جمعیت دنیا کاسته شود. بر اساس اسنادی که وجود دارد این موسسات خود ویروس را دست‌کاری و آلوده کرده‌اند؛ در این شرایط چگونه می‌توان به آنها اعتماد کرد؟ من اعتماد نمی‌کنم.

در شرایطی که چند صد نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌ها مصیبت‌زده هستند؛ چرا برخی بدون هیچ نظارتی با سخنرانی خود با جان مردم بازی می‌کنند؟

336688