بیش از نیمی از فوت شدگان کرونا بالای 60 سال هستند

معاون فنی وزرات بهداشت گفت: درصد بستری شدگان در سن‌های ۵۰ تا ۶۰ سال افزایش داشته است؛ ۶۴ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال هستند. نمودار فوت شدگان نسبت به هفته گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشتیم.
تصویر بیش از نیمی از فوت شدگان کرونا بالای 60 سال هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید تاملی معاون فنی وزرات بهداشت در جلسه ستاد کرونا استانداری تهران ضمن گرامی داشت روز بهورز اظهار کرد: بر اساس نمودار و آمار حدود ۵ میلیون مبتلا به کرونا داشته‌ایم و این روز‌ها مقداری آمار به سمت کاهش حرکت می‌کند.

وی افزود: آمار ایران نسبت به سایر کشور‌ها روند کاهشی دارد و بر اساس آمار ۳۰ روزه هم روند کاهشی مشاهده می‌شود؛ وضعیت تهران در همه وضعیت‌ها روند خوبی را پشت سر می‌گذارد و کاهشی است.

معاون فنی وزرات بهداشت بیان کرد: بر اساس دستور استاندار تهران باید ۶ استراتژیک را در دستور کار قرار دهیم و انشالله به یک میلیون تزریق واکسن در روز می‌رسیم.

وی ادامه داد: در آسیا چین و هندوستان بیش از سایر کشور‌ها واکسن زدند و امارات بیش از همه نسبت به جمعیت خود واکسن تزریق کرده؛ بیشترین واکسن را چین تولید کرده و بازار اتحادیه اروپا یک میلیارد و ۱۰۰ واکسن تولید کرده است.

معاون فنی وزرات بهداشت گفت: دیروز کل واکسن تزریقی ما حدود ۲۹ میلیون بوده است و در استان تهران حدود ۵ میلیون واکسن تزریق شده است درصد تزریق کل کشور ۳۴ درصد بوده و که در استان تهران حدود ۲۶ درصد بوده است بر اساس پیش بینی صورت گرفته اگر سرعت ۱۵ روز گذشته را دو برابر کنیم ظرف حدود ۵۰ روز همه دوز اول را دریافت می‌کنند.

تاملی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کل کشور ۴۰ درصد است و این آمار در استان تهران حدود ۶۲ درصد است ظایف دولت تشکیل کمیته علمی، تدوین برنامه جامع عملیاتی، واکسیناسیون عمومی و تامین واکسن، پیشگیری درمان، مراقبت و غربالگری بیماران محتمل، اجرای قرنطینه هوشمند، مراقبت و کنترل مرز‌ها و مراقبت از انواع بیماری‌های جدید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

337781