پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه بحث‌هایی برای استفاده و حتی تولید مولنوپیراویر در جریان است گفت: اگر این دارو توسط کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تایید شود وارد پروتکل درمانی کشوری شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۴ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۲۲ هزار و چهار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۳۰ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۷۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
نتایج اولین تحقیقات در دنیای واقعی که توسط آژانس سلامت همگانی بریتانیا انجام شده، نشان می‌دهد با دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا محافظت قابل‌ توجهی در برابر بیماری علامت‌دار در افراد بالای ۵۰ سال ایجاد شده است.
استاد طب سنتی گفت: واکسن کرونا برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند.

بررسی‌های یک مطالعه بر روی بیش از ۲۱ هزار خانوار ایرانی نشان داده که مصرف فست فود در دوران قرنطینه در خانوارهای ایرانی به شدت کاهش یافته است. اگرچه ممکن است که این اتفاق را خوشایند بدانیم؛ اما این‌که چه غذاهایی جایگزین فست‌فودها در خانوارهای ایرانی شدند و همچنین پیامدهای کلی سلامتی آن، نیازمند مطالعات بیشتری است.
هلند امروز (جمعه) اعلام کرد که این کشور از روز شنبه اولین محدودیت‌های کرونایی در غرب اروپا از تابستان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تاکنون را اعمال خواهد کرد.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۱۴۸ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۶۸۳ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۴۲۹ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: از آنجایی که دانش‌آموزان زیر ۱۲ سال امکان تزریق واکسن ندارند، مدارس باید با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در تمام اماکن و ساعت‌ها فعالیت داشته باشند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۱ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۵۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۸۰ هزار و ۷۴۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۵۲۸ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
مقامات شهر "کانپور" در هند از شیوع ویروس زیکا و شناسایی حداقل ۸۹ مورد ابتلا خبر دادند.