پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۱۸ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۰۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۴میلیون و ۴۰۰ هزار و ۶۵۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۸ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۶ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۵۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۳میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۷۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۷ میلیون و ۴۴۴ هزار و ۱۴ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۰۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۲ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۶۹۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۳هزار و ۵۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند؛ کاهش آمار مبتلایان شناسایی شده درحالیست که متاسفانه آمار فوتیهای ناشی از این بیماری در کشور همچنان سه رقمی است.
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با هشدار نسبت به شکل گیری پیک ششم کرونا گفت: اگر چنانچه پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و یا مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند، بی‌تردید پیک ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۷ میلیون و ۷ هزار و ۲۶۷ نفر رسیده و مرگ پنج میلیون و ۱۵۶ هزار و ۳۹۷ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین ۲۳۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۵۷۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
وزیر بهداشت گفت: هنوز خطر موج ششم بیماری در کشور وجود دارد. در برخی کشورهای همجوار، اروپایی، روسیه و آمریکا، موج بیماری شکل گرفته و در ایران نباید عادی انگاری کرده و لازم است که کماکان پروتکل ها را رعایت کنیم.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: امیدوارم همان طور که دولت در اولویت اولش یعنی واکسیناسیون موفق بود، در انجام امور درباره اولویت دومش یعنی رفع مشکلات معیشتی مردم نیز موفق باشد.
وزیر بهداشت گفت: امروز مردم نشان دادند که می‌توانند در ۱۰۰ روز صد میلیون دز واکسن را دریافت کنند و اگر این کار را با امکانات خود انجام می‌دادیم بیش از یک سال طول می‌کشید ولی وقتی گروه‌های مختلف مردم و نیروهای مختلف وارد صحنه شدند، می‌بینیم که حماسه ملی آفریده شد.
بنا بر آمارهای رسمی از تاریخ ۱۵ بهمن سال ۹۹ تا ۲۶ آبان سال جاری تعداد تعداد ١٤٨ میلیون و ۷٨٤ هزار و ٣٠٨ دوز واکسن کرونا، طی ٨٤ محموله، از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح آمار واکسن‌های کرونا که تا کنون به وزارت بهداشت تحویل داده شده است، گفت: واکسن سهم و حق مردم است و اگر کسی تزریق نکند از سهم خود گذشته است و این درحالی است که ۱۵ درصد جامعه هدف، هنوز واکسن نزدند.