پوشش ویژه کرونا

در پرسون از رویدادهای لحظه ای کرونا در ایران و جهان باخبر شوید.

افراد ۵۰ سال به بالا، افرادی که در گروه‌های خطر بالینی قرار دارند، زنان باردار، افرادی که در مراکز نگهداری طولانی‌مدت زندگی می‌کنند، افرادی که تماس نزدیک با افراد یا مراقبین دارای نقص ایمنی دارند، کارکنان خط مقدم بهداشت یا مراقبت‌های اجتماعی، کودکان ۲ تا ۱۱ سال باید برای دریافت واکسن اقدام کنند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۵۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۶۰ هزار و ۲۳۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۶ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۰۷ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۹ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۶۹۵ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۵۳ هزار و ۸۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۶ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
افزایش معنادار قربانیان کرونا نسبت به روز گذشته؛

هر ۹ دقیقه ۱ فوتی نتیجه عادی‌انگاری‌ها

افزایش معنادار تعداد فوتی‌ها نسبت به روزهای گذشته نشان می‌دهد‌ عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ادامه داشته و برخی با عادی‌انگاری، سبب صعودی‌شدن نرخ ابتلا و فوت در کشور شده‌اند.
متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۷۶۳ نفر رسید.
رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نشانه‌هایی از احتمال آغاز پیک ششم کرونا در کشور وجود دارد، گفت: باید تا هرجا که می‌توانیم ورودی کرونا را کاهش دهیم و سیاست‌مان، سیاست صفر کرونا باشد؛ این درحالیست که همچنان ورودی کوویدمان بالاست و به همان نسبت تعدادی از هموطنان‌مان هم فوت می‌کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق شده در کشور به ۸۹ میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۱۱ دُز رسید.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در کرونا درمان سرپایی خاصی نداریم و درمان‌ها بیشتر علامتی است یعنی مریضی که دچار کرونا می‌شود و نیاز به بستری ندارد، فقط در حد برطرف شدن علایمی مانند درد و تب و سرفه است و می‌توان از مکمل‌هایی که در طب ایرانی وجود دارد برای درمان استفاده کرد که انواع اینها مورد بحث است، مانند استفاده از عناب، زعفران، سیر و شیرین بیان و موارد دیگری که انشالله به زودی اعلام خواهد شد که البته قسمتی از آن‌ها را مردم نیز استفاده می‌کنند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۶۴ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۲۰ هزار و ۷۰۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۴ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۹هزار و ۸۵۷ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه ۱۵۳ نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» در جهان تاکنون به ۲۴۷ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۳۷ نفر رسیده، مرگ پنج میلیون و ۱۴ هزار و ۹۸۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده و همچنین ۲۲۴ میلیون و ۱۳۶ هزار و یک نفر از مبتلایان کووید نیز بهبود یافته‌اند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۶هزار و ۸۰۹ بیمار جدید کووید-۱۹ شناسایی شدند و متاسفانه ۱۲۸ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.