یادداشت‌ها

مگر میشود « مارادونا » را نشناخت درست مثل « محمدعلی کلی»  سالمندان و کودکان همه و همه او را می شناسند. مردی که دیگر در میان ما نیست. ستاره آرژانتینی که خارج از مستطیل سبز به مردم کمک می کرد و از سیاست امپریالیسم انتقاد می کرد. 
یادداشت/ جنایت‌هایی در سطح ترور دانشمند شهید فخری‌زاده که در قالب تروریسم دولتی، با تایید مقامات امریکایی، همکاری مستقیم رژیم صهیونیستی و استفاده از گروه تروریستی منافقین در خاک جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد در کمال تاسف به امری عادی برای نظام بین‌المللی بدل شده است...
یادداشت/«مجتبی درودی»، مدرس دانشگاه، پژوهشگر زبان‌های باستانی و ایران‌شناس در یادداشتی که اختصاصا در اختیار تارنمای پرسون قرار داده است، از رازهای انقراض شیرهای ایرانی نوشته است.
یادداشت/ حزب کارگزاران سازندگی بعنوان میراث سیاسی مرحوم هاشمی رفسنجانی در کنار حزب اعتدال و توسعه دو بال سیاسی در جناحین سیاسی چپ و راست سازماندهی شد . پدیده های سیاسی همچون خاتمی و روحانی از این دو بال در سیاست ایران رونمایی شد .
یادداشت/با تناقض گویی هرگز نمی توان بر ویروس کرونا در کشور پیروز شویم و تا زمانی که این همه تناقض گویی در جامعه رواج دارد امیدی به بهتر شدن وضعیت نیست.

"شاید کمتر کسی از هم‌نسلی‌هایم باشد که «صادق المهدی» نخست‌وزیر اسبق و رئیس حزب «الامه» سودان را که چهارشنبه پنجم آذرماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن ۸۵ سالگی درگذشت، نشناسد و حضور پُر رنگ او را در عرصه سیاست منطقه‌ای و بین‌المللی نداند"
این روزها بیشترین کلمه‌ای که بسیاری از خانواده‌های ایرانی بعد از کلمۀ «کرونا» به کار می‌برند کلمۀ «شاد» است. چون فرزندان دلبند آن‌ها تقریباً هر روز صبح باید گوشی به دست به مدرسه‌ای به نام «شاد» بروند. البته مدرسه‌ای که مجازی‌ست و قرار است راه اصلی دور زدن کرونا برای دانش‌آموزان ایرانی باشد...
یادداشت/ پدیده جالبی در سه هفته گذشته رخ داد. یک هفته قبل از انتخابات آمریکا، ظاهرا همزمان با بحث در مورد استیضاح وزیر محترم اقتصاد، ناگهان قیمت ارز شروع به متعادل شدن می‌کند و به یک نوعی قیمت ها پایین می‌آید. البته با انتخاب آقای بایدن این روند ادامه می‌یابد و تصویب می‌شود و این روزها به سطح حدود ۲۵ هزار تومان نزدیک شده است.
یادداشت/ بیستم آبان ماه اولین مرحله هجدهمین دوره انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت برگزار شد و چون آرا به حد نصاب نرسید و به مرحله دوم واگذار شد.
یادداشت/ امیدواریم برخورد قاطع قوه قضائیه با عوامل تخریب آلونک آن خانم مظلوم و بی‌پناه بندرعباسی موجب شود تا دیگر اینگونه اقدامات خودسرانه در شهرداری‌ها که خلاف شئونات نظام جمهوری اسلامی است، رخ ندهد و آه مظلومان دامنگیرمان نشود!
به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان بررسی شد؛

از پارتاکنا تا اسپاهان

یادداشت/ محدوده جغرافیایی ایران زمین، مجموعه ای از کهن شهرهایی است که هریک گوشه ای ازتاریخ پرفراز ونشیب این سرزمین را به رخ جهانیان می کشانند. اصفهان امّا، همواره همچون نگینی تابناک برتارک این مجموعه درخشیده است. شهری که درپیش ازسه هزارسال پیش، با مهاجرت تیره ای ازقوم ماد که (پارتاکنا) نامیده می شدند، شکل گرفت ومسیری آزگار که به اصفهان امروزمنتهی می شود را درنوردید.(پارتاکنا) از نخستین عناوینی است که براین شهر نهاده اند.
یادداشت/ هفته گرامی داشت بسیج پاسداشت حماسه های بی بدیل دلاور مردانی است که در روزهای بحران و بیم به دل خطر میزنند و هستی خود را نثار آرمان های تابناک انقلاب اسلامی می کنند.

روایتی از ازدواج کودکان پدیده ای نه چندان مدرن؛

آیا کودک همسری مخصوص ایران است؟

یادداشت/ با وجودی که کودک همسری بر اساس قوانین بین‌المللی و بر اساس قوانین و حقوق کودکان منع شده، اما هنوز سالانه میلیون ها دختر، حدود ۱۲ میلیون دختر، پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی در گوشه و کنار دنیا ازدواج می‌کنند؛ یعنی تقریباً هر دو دقیقه یک ازدواج زیر ۱۸ سال رخ می‌دهد. کودک همسری دختران را از تحصیل محروم می‌کند و آنها را به یک زندگی با چشم‌اندازی از فقر روانه می‌کند.
یادداشت/ اخیرا کلیات طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس به تصویب رسید. در این طرح آمده است که می توان از محل صادرات خودرو و قطعات آن یا صادرات نفت خام یا ارز بدون منشاء خودرو وارد کرد که شرایط فنی و کیفی خودرو را وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می کند.
یادداشت/ در نگاه مدیران اجرایی، توسعه یعنی پیشرفت همه جانبه؛ اما واقعاً توسعه یعنی همه چیز پیشرفت کند؟ آن وقت از کجا به فهمیم که توسعه اتفاق افتاده است؟ وقتی دقیقاً نمی دانیم بعد از این که توسعه کامل و همه جانبه اتفاق بیفتد قرار است ما چطور و چگونه باشیم و چه تغییراتی در زندگی ما بیفتد یعنی یک جای کار می لنگد.
یادداشت/ اعتماد یکی از محورهای اساسی رابطه سالم در جامعه خصوصا جامعه دینی محسوب می‌شود. اخلاقی نیکو و پسندیده که در نتیجه رفتارهای سالم و عاری از نیرنگ بین دو نفر شکل می‌گیرد و آنقدر حائز اهمیت بوده و هست که در گذشته‌های نه چندان دور، بنای آن بر روی یک تار سبیل هم استحکام داشت.
یادداشت/ در زمینه صادرات زنجیره فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی از اهمیت متفاوتی برخوردار است به طوری که ما هر چقدر از معدن سنگ آهن به سمت محصول نهایی و فولاد آلیاژی و فولاد های خاص حرکت کنیم ارزش صادراتی محصول ما افزایش می‌یابد...
یادداشت/ دیدیم اگر ۷۵۰ شهید را با هم بفرستیم استان، مردم طاقت و تحمّل این همه شهید را ندارند. موضوع را با «حاج حسین خرازی »مطرح کردیم. تصمیم گرفتیم شهدا را در دو نوبت بفرستیم.
سازمان آگهی های پرسون