یادداشت‌ها

تحریم‌ها به جایی رسیده که آقای نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت آقای روحانی اعلام می‌کند: "یک قطره نفت نمی‌توانیم صادر کنیم"!
به همه این مصائب، احتکار، کم‌فروشی، گران‌فروشی، زیرمیزی، تقلب و ... را نیز اضافه کنید!
نقش دولت در فرایند اقتصاد، تجارت و بازرگانی همچنان قابل‌توجه و البته ملموس و محسوس است. نقشی که هرچند گام‌هایمان به سوی توسعه و پیشرفت بخش خصوصی باشد؛ زمین همچنان زمین دولت است که انتظار می‌رفت در تمام این سال‌ها آمادگی کافی برای بهره‌وری را پیدا کند. این حوزه همچنان وابستگی، انکارناپذیری به نقش‌آفرینی دولت دارد.
یادداشت/ شاید بیش از ده سال است که موضوع فساد در فوتبال ایران به طور جدی مطرح شده و رسانه ها به شیوه های مختلف به افشا زوایای گسترده این فساد خانمان برانداز فوتبال ایران پرداخته اند.

با وجود اینکه فرودگاه همدان دارای بیش از 80 سال قدمت است؛ علت اینکه چرا سال‌هاست که رکود بر فرودگاه همدان سایه انداخته و پروازهای داخلی در آن رونق چندانی ندارد را باید از چه کسانی پرسید؟
کتاب «حسین در اندیشه مسیحیت» اولین بار در سال ۱۹۷۸ به رشته تحریر درآمد اما نویسنده از آن تاریخ به بعد و در اثر مطالعات بیشتر، اضافه ها و الحاقیه زیادی به آن افزود و چاپ چهارم آن را در ماه های اخیر منتشر کرد، این کتاب تاکنون به ۱۷ زبان ترجمه شده و در ۵ دانشگاه نیز برای دوره های تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری مورد تایید قرار گرفته است و قرار است چاپ چهارم آن بزودی به فارسی ترجمه و منتشر شود.

یادداشت _طى چند روز گذشته خبرى مبنى بر امضاء طرحى جهت انسداد و محدودسازى شبکه هاى اجتماعى توسط تعدادی از نمایندگان مجلس، در برخى سایت هاى خبرى و شبکه هاى اجتماعى درج شد .
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بصورت ویدئویی برگزار شد، نکات ارزنده و قابل تاملی را مطرح کردند که حقیقتا نسخه شفابخش دردهای کشور در مقطع کنونی شناخته می شود.

باشگاه عقاب زاگرس کرمانشاه؛

‍ آیا‌عقاب زاگرس از کرمانشاه کوچ میکند؟

یادداشت- ظاهرا حکایت تلخ و غم انگیز ‌و مصیبت بار فوتبال کرمانشاه تمامی نداشته و هر لحظه بر تلخی این حکایت افزوده میشود
افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن و اجاره بها به‌خصوص در تهران طی سال‌های اخیر بر کسی پوشیده نیست و میزان کارمزد مشاورین املاک نیز در معاملات انجام شده درصدی از قیمت ملک مورد معامله یا اجاره شده می‌باشد. لذا افزایش قیمت مسکن به‌طور مستقیم منجر به افزایش‌های چندین برابری کارمزد واحدهای صنفی مشاورین املاک شده است.
مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کادر درمان هجمه رسانه‌ای که قصد داشت نظام سلامت ایران را در مقابله با کرونا ناکارآمد و شکست خورده نشان دهد ناکام گذاشتند.
یکی از مهم‌ترین توصیه‌های سرمایه ­گذاری در بازارهای مالی دنیا و در کشورمان داشتن دیدگاه بلند مدت است. دیدگاه بلند مدت را عموما ۵ ساله و بیشتر تفسیر می‌­کنند. سوال اساسی این است که چرا دیدگاه بلندمدت در سرمایه‌گذاری اهمیت دارد؟
یادداشت صاحبان قوی ترین اقتصاد‌های جهان هم وقتی شهروندانش دچار مشکلات معیشتی شوند در معرض خطر امنیتی قرار می‌گیرند.