تازه‌ترین عناوین

طی دو هفته اخیر چند جبهه هوای سرد بیشتر مناطق نیم کره شمالی جهان را درنوردید و همه‌جا را سفید‌پوش کرد. عکاسان حرفه‌ای مجموعه‌ای متنوع از صحنه‌های برفی را با دوربین‌های خود ثبت کردند، صحنه‌هایی که هرکدام هیجان و جذابیت خاص خود را داراست.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون مانع از ابتلاء فرد به کووید-۱۹ نخواهد شد، بلکه از شدت بیماری خواهد کاست، گفت: حال حاضر سویه غالب در کشور اُمیکرون است و زمان درگیر شدن یک فرد به این سویه به ۱/۵ تا ۳ روز کاهش یافته است.
صبح پنجشنبه هشتم مهر امسال جسد مردی در یکی از خیابان‌های جنوبی پایتخت پیدا شد و تحقیقات تیم جنایی برای افشای راز این پرونده آغاز شد.
دکتر آیسان نوزاد متخصص طب ایرانی اظهار کرد: تغییر در روندسالم بدن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مختلفی شود؛ برای مثال بروز یبوست و عدم کارکرد مناسب روده‌ها علت مهم بسیاری از مشکلات همانند سردردها، تشدید کمر درد، بروز مشکلات پوستی مثل جوش‌ها می‌شود.
به گفته سازمان ملی فضایی چین، این کشور صبح امروز (چهارشنبه) یک ماهواره رادار رصد/دیدبانی زمین(Earth observation radar satellite) را به فضا پرتاب کرد.
محققان "کالج دانشگاهی لندن" در مطالعه اخیرشان از نقش گروهی از ژن‌ها که نقش اساسی در ساخت اجزای سلول‌های ما دارند و می‌توانند بر طول عمر انسان نیز تاثیر بگذارند، خبر داده‌اند.
در تعریف نحوه ایجاد "زخم معده" باید گفت در معده ما یک‌ لایه ضخیم از مخاط وجود دارد که معده را از شیره‌های گوارشی محافظت می‌کند که فوق‌العاده اسیدی هستند و در هر زمانی در ترشح مخاط به‌وجود می‌آید، شیره‌های گوارشی بافت‌هایی را که به معده نزدیک است تحلیل می‌برد و همین امر باعث ایجاد زخم معده می‌شود.0
با تلاش کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، فردی که با شیوه متقلبانه اقدام به دریافت رمز و کاربانکی رانندگان تاکسی های اینترنتی کرده و متواری می شد، شناسایی و دستگیر شد.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار دریافت اطلاعات بیشتری از شرکت خودروسازی تسلا در مورد نقش این شرکت در ایجاد حواس‌پرتی در رانندگان شده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال عراق:

می‌دانیم ایران تیم قدرتمندی است

ژلکو پتروویچ در نشست خبری قبل از بازی تیم ملی فوتبال ایران و عراق در دور برگشت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: اقامت خوبی در تهران داشتیم که تشکر می‌کنم. بازی مهمی در سطح فوتبال آسیا برگزار می‌شود. احساس خوبی از بازی با ایران داریم و می‌دانیم ایران با وجود بازیکنانی از پورتو و زنیت و… قدرتمند است.
سلامت مغز مسأله‌ای نیست که توجه به آن را به دوران پیری موکول کنیم. در دوران جوانی فرصت‌های زیادی برای جلوگیری از بروز زوال مغز و آلزایمر در دهه‌های بعدی زندگی وجود دارد که در صورت غفلت آن‌ها را از دست خواهید داد.
سازمان آگهی های پرسون