علم و تکنولوژی

جدیدترین اخبار تکنولوژی روز دنیا را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

فتانه هاشم پور گفت: این پروتئین در مقایسه با پروتئین حیوانی یا گیاهی، با سرعت بیشتر و غیر وابسته به فصل و اقلیم قابل تولید است. افزایش جمعیت جامعه بشری و فقر پروتئینی از یکسو و محدود بودن ظرفیت کره زمین برای تولید پروتئین حیوانی و گیاهی از سوی دیگر به زودی بشر را مجبور به پیدا کردن منابع پروتئینی جایگزین خواهد کرد.
کنترل کردن ذهن حرکت بعدی «ایلان ماسک» کارآفرین و مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا خواهد بود او برای دستیابی به این هدف به دنبال داوطلبان انسانی است.
متاورس یا همان فراجهان در حال گسترش است و در این واقعیت شکی وجود ندارد. بنابراین، می‌توان حدس زد که بازی‌های متاورس در سال‌های آینده تیترهای اصلی اخبار را به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های محبوب متاورس همچنان در دست توسعه هستند و روز به روز ارتقاء پیدا می‌کنند.
استفاده از ربات‌های انسان نما برای آموزش دانشجویان پزشکی، در دانشکده‌های پزشکی موضوع جدیدی نیست، اما استفاده از یک ربات تخصصی که برای بررسی آسیب‌های مغزی طراحی شده است، کاملا تازگی دارد.
دانشمندان اخیراً به یافته شگفت انگیزی رسیده اند که نشان می‌دهد مغز ما، ما را ۱۵ ثانیه در گذشته نگه می‌دارد تا به ما کمک کند جهانی باثبات ببینیم.
واردات موبایل شیائومی به ایران ممنوع شد. این چندمین بار است که ایران واردات موبایل‌های شیائومی به کشور را ممنوع می‌کند. علت ممنوعیت واردات موبایل شیائومی چیست؟
به گفته سازمان ملی فضایی چین، این کشور صبح امروز (چهارشنبه) یک ماهواره رادار رصد/دیدبانی زمین(Earth observation radar satellite) را به فضا پرتاب کرد.
اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواستار دریافت اطلاعات بیشتری از شرکت خودروسازی تسلا در مورد نقش این شرکت در ایجاد حواس‌پرتی در رانندگان شده است.
دکتر ظهیری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به توانمندیهای داخلی و تقویت بسترهای تولید برای توسعه همه جانبه کشور گفت: سربازان ایران ترانسفو قادر به طراحی وتولید انواع راکتور و ترانسفورماتور ها هستند که این مهم یک افتخار ملی محسوب میشود.
یک خودرو پرنده آینده‌نگرانه که می‌تواند تا ارتفاع ۲.۴ کیلومتر اوج بگیرد و سرعتی بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد یک قدم به فروش تجاری نزدیک‌تر شد.
پس از طی ۱.۵ میلیون کیلومتر؛

تلسکوپ جیمز وب به مقصد رسید

تلسکوپ جیمز وب ناسا پس از طی مسافت ۱.۵ میلیون کیلومتر اکنون به مقصد نهایی خود رسیده است.
به نظر می‌رسد سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه یک میان رده جدید از سری گالکسی F با پردازنده اسنپ‌دراگون 750G است. با توجه به شماره مدل SM-E236B که در لیست Geekbench ارائه شده است، این گوشی احتمالا Galaxy F23 5G نامیده می‌شود.
تلسکوپ فضایی جیمز وب که سال گذشته با همکاری ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا به فضا پرتاب شد، به زودی به نقطه هدف خود در مدار خورشید می‌رسد.
دارندگان آیفون که به‌روزرسانی گوشی خود را متوقف کرده‌اند، ممکن است بخواهند به‌زودی سراغش را بگیرند، چراکه هشدارهایی در این خصوص صادر شده است.