مزایای خودروهای الکتریکی که از آن بی‌خبر هستید

شرایط رانندگی، ویژگی‌های جاده و سبک راننده (ترمز و شتاب) در خودروهای الکترونیک تا زمانی که در جاده هستند در اختیار راننده قرار می‌گیرد.
تصویر مزایای خودروهای الکتریکی که از آن بی‌خبر هستید

به گزارش سایت خبری پرسون، انگیزه اصلی به سمت خودروهای الکتریکی ناشی از فوریت زیست‌محیطی، ریشه‌کن کردن وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی، کاهش سطح آلودگی محلی، و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای با روی آوردن به انرژی پایدار و تجدیدپذیر است. با این حال، برخی از موانع در جاده وجود دارد که برای بسیاری از رانندگان نقش ترمز در تصمیم‌گیری را ایفا می کند. یکی از آنها محدوده‌ای است که یک وسیله نقلیه می تواند با یک بار شارژ به آن دست یابد. این امر به ویژه برای سفرهای طولانی مدت از طریق مکان هایی با زیرساخت‌های محدود شارژ سریع بسیار مهم است.

پژوهشی در مجله بین‌المللی عملکرد خودرو روی یک رویکرد جدید برای تعیین برد یک وسیله نقلیه الکتریکی در شرایط رانندگی واقعی بررسی می‌کند. پژوهشگران بر این باورند که رویکرد آنها این پتانسیل را دارد که به رانندگان خودروهای الکتریکی دقیق‌ترین پیش‌بینی برد را بدهد. در شبیه‌سازی‌های آنها، ویژگی‌های جاده و پنج حالت مختلف رانندگی ارزیابی می‌شوند. این تیم توضیح می‌دهد که نرم‌افزار آن‌ها با در نظر گرفتن تمام پارامترهای مربوطه، شرایط رانندگی، ویژگی‌های جاده، و سبک راننده (ترمز و شتاب) به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که در جاده هستند، اطلاعات حیاتی را در اختیار راننده قرار دهند. آنها می توانند قبل از نیاز به شارژ باتری به محل مورد نظر بروند. در پایان روز رانندگی، سیستم همچنین به راننده می‌گوید چقدر شارژ باتری لازم است و محدوده احتمالی رانندگی روز بعد را نشان می‌دهد.

به گفته محققان، این رویکرد نسبت به سایر روش‌ها برای پیش‌بینی برد دقیق‌تر است و می‌تواند برای شرایط رانندگی متفاوت و سبک رانندگی و همچنین درجه «پیری» در باتری خودرو کار کند.این پژوهشگران توضیح می دهند که اگرچه برد رانندگی در چند سال اخیر بهبود یافته است، اما همچنان مهمترین چالش محققان و صنعت برای رقابتی کردن خودروهای الکتریکی است. این تیم می افزاید: وقتی محدوده وسایل نقلیه موتور احتراق داخلی معمولی را در نظر می گیریم، وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً به ویژه در رانندگی بین شهری کم می‌آورند. درک عملکرد و نحوه تغییر آن با شرایط به طوری که رانندگان دید واضح تری از جاده پیش رو داشته باشند، در دوره انتقال و در حالی که زیرساخت شارژ الکتریکی در حال تکمیل شدن است، به افرادی که شک دارند کمک می کند.

458937