تفاوت مهم جستجوی عکس در گوگل با گوشی و کامپیوتر

نحوه سرچ عکس در گوگل با آیفون و اندروید در این روش یکسان است. برنامه را باز کنید و در صفحه اول روی آیکون دوربین در کادر جست و جو کلیک کنید. سپس به برنامه اجازه دسترسی به حافظه را بدهید.
تصویر تفاوت مهم جستجوی عکس در گوگل با گوشی و کامپیوتر

به گزارش سایت خبری پرسون، سرچ کردن عکس در گوگل در دستگاه‌های مختلف، مراحل متفاوتی دارد.

این قابلیت در کامپیوتر و گوشی‌های هوشمند در دسترس است؛ ولی استفاده از آن در این پلتفرم‌ها بسته به تنظیمات سیستم و گوشی شما متفاوت است.

به همین خاطر در ادامه به نحوه سرچ عکس در گوگل با گوشی و کامپیوتر، به‌صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

آموزش جست و جوی تصاویر با کامپیوتر

جست و جوی عکس مشابه در Google Image در کامپیوتر بسیار ساده و آسان است. ابتدا به صفحه مربوط به جست و جوی عکس گوگل بروید و سپس بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

اگر می‌خواهید تصویر را با استفاده از آدرس URL آن جست و جو کنید، زبانه Paste image URL را انتخاب و سپس آدرس اینترنتی تصویر را در کادر زیر آن پیست کنید.

برای آپلود عکس در گوگل برای سرچ، زبانه Upload an image را انتخاب و بعد تصویر مورد نظرتان را از هارد انتخاب و آن را آپلود کنید.

می‌توانید تصویر را از پنجره مربوط به آن در هارد بکشید و در این قسمت رها کنید.

روش دوم جست و جو با عکس در گوگل

روش دیگری هم وجود دارد که بسیار ساده‌تر است و نیازی نیست شما تصویر را دانلود و دوباره آپلود کنید. این قابلیت تقریبا در تمام مرورگر‌ها وجود دارد. در این روش، برای جست و جوی تصویری گوگل، فقط کافی است روی تصویر مد نظرتان راست کلیک کرده و گزینه Search the web for image را انتخاب کنید.

ممکن است در برخی مرورگر‌ها این گزینه نام متفاوتی داشته باشد. مثلا در کروم این گزینه با عنوان Search Google for this image در دسترس است.

سرچ عکس با گوشی

سرچ عکس در گوگل با موبایل کمی متفاوت است. برای جست و جوی عکس در گوگل با گوشی اندروید و iOS، اگر در گوشی از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، فقط کافی است تصویر مورد نظرتان را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

سپس روی آیکون گوگل لنز در پایین سمت چپ صفحه بزنید. همچنین می‌توانید انگشتتان را روی آن نگه دارید و از بین گزینه‌ها، گزینه Search Google for this image را انتخاب کنید.

البته در اندروید این گزینه ممکن است تحت عنوان Search with Google Lens در دسترس باشد. این ویژگی در نسخه موبایل اکثر مرورگر‌ها مثل مایکروسافت اج نیز وجود دارد.

آپلود عکس در گوگل برای سرچ ایمیج

این روش جست و جوی تصاویر در گوگل، تنها زمانی کاربرد دارد که بخواهید یک تصویر را که در اینترنت پیدا کرده اید، جست و جو کنید؛ اما برای این که یک عکس در حافظه را بخواهید جست و جو کنید، باید اپلیکیشن Google را در گوشی نصب کرده باشید.

نحوه سرچ عکس در گوگل با آیفون و اندروید در این روش یکسان است. برنامه را باز کنید و در صفحه اول روی آیکون دوربین در کادر جست و جو کلیک کنید. سپس به برنامه اجازه دسترسی به حافظه را بدهید.

از بالای صفحه دوباره روی آیکون دوربین بزنید تا با دوربین خودتان یک عکس بگیرید و در مورد آن عکس اطلاعات کسب کنید، یا از پایین صفحه و از گالری، عکس مدنظرتان در حافظه گوشی را انتخاب و جست و جو کنید.

پس از پایان فرآیند جست و جوی تصاویر مشابه در اندروید و آیفون، می‌توانید نتایج جست و جو را مشاهده کنید.

جست و جوی تصویر در گوگل با استفاده از افزونه

اگر کاربر کامپیوتر هستید، آسان‌ترین راه برای جست و جو در گوگل ایمیج، استفاده از افزونه مربوط به آن در مرورگر است. با نصب این افزونه دیگر نیازی نیست برای جست و جوی تصویر مورد نظرتان به صفحه جست و جوی تصویر گوگل بروید و می‌توانید در هر وبسایتی با راست کلیک بر روی یک عکس آن را جست و جو کنید.

البته در مرورگر کروم و برخی دیگر از مرورگرها، نیازی به نصب افزونه نیست و این قابلیت به طور پیش‌فرض در دسترس است. همان طور که بالاتر هم گفتیم، فقط کافی است روی عکس راست کلیک کرده و Search Google for image را انتخاب کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

459234