نخستین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقه است

کشور هند سابقه‌ای در زمینه مسابقات موتور سیکلت ندارد و موتورهایی که امروزه در این کشور تردد می‌کنند از سرعت و ظرفیت موتور بالایی برخوردار نیستند با این حال گزارش‌ها حکایت از ان دارد که سریع ترین موتورسیکلت برقی هند برای مسابقه دادن آماده می‌شود.
تصویر نخستین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقه است

به گزارش سایت خبری پرسون، هند کشوری شناخته شده در زمینه مسابقات موتور سیکلت یا در واقع موتورسیکلت‌های با عملکرد بالا نیست. اما شرکت «اولتراویولت» واقع در بنگلور می‌خواهد کار خود را در این زمینه آغاز کند و اعلام کرده است که قصد دارد با پلتفرم توسعه F99 جدید خود به رقابت در عرضه تولید و عرضه موترور سیکلت‌های سریع به رقابت بپردازد.

تا سال ۲۰۱۹، بیش از ۲۲۰ میلیون موتورسیکلت در هند ثبت شده است که این رقم با نرخ تولید ۱۵ تا ۱۸ میلیون دستگاه در سال رشد می‌کند. این دومین بازار بزرگ جهان برای خودروهای دو چرخ، پس از چین است، اما مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه، اکثریت قریب به اتفاق موتور سیکلت‌های آن را اسکوتر یا موتورهایی با ظرفیت کم، ارزان و کاربردی تشکیل می‌دهند.

هند همچنین کشوری برای برگزاری مسابقات موتورسیکلت نیست. بر اساس گزارش‌ها تنها سه پیست مسابقه استاندارد در این کشور ۱.۴ میلیاد نفری وجود دارد که نسبت به وسعت و جمعبت هند بسیار کم به نظر می‌رسد. در طول تاریخ مسابقات متورسیکلت تنها یک موتورسوار هندی به نام سارات کومار تا به حال در سطح بالای مسابقات ظاهر شده است، این موتور سوار هندی با یک موتور «آپریلیا» برای سه دور در مسابقات قهرمانی جهان ۱۲۵ سی سی در سال ۲۰۱۱، شرکت کرده است. او دو بار موفق به کسب امتیاز نشد و در آخرین مسابقه خود نیز در رده بیست و چهارم قرار گرفت.

F77 در اولین تلاش

نخستین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقه است | داستان موتورها در کشور ۷۲ ملت

بنابراین، در کشوری که به موتور سیکلت‌های دارای سرعت پائین معروف است، دیدن تلاش شرکت «اولترا ویولت» برای ساخت موتوری با عملکرد بالا جذابیت دارد. برترین مدل این کمپانی با نام F77 که ماه گذشته معرفی شد، موتور برقی ۳۰.۲ کیلووات (۴۰.۵ اسب بخار)، ۱۰۰ نیوتن متر (۷۴ پوند فوت) و بسته باتری ۱۰.۳ کیلووات ساعتی را برای محدوده پیش بینی شده IDC ارائه می کند. برد ۳۰۷ کیلومتر و حداکثر سرعت ۱۵۲ کیلومتر در ساعت ، برای همراهی با طراحی به نسبت زیبای این موتور در نظر گرفته شده است.

F99 در دومین تلاش

نخستین موتورسیکلت برقی هند آماده مسابقه است | داستان موتورها در کشور ۷۲ ملت



در کشوری که برای مسابقات اتومبیلرانی شناخته شده نیست، کمپانی «اولتراویولت» اکنون یک موتور مسابقه‌ای fvrd پیشرفته را معرفی کرده است که آن را F99 نامیده است. این موتور در یک نمایشگاه خودرو که هفته گذشته در دهلی بر پا بود، رونمایی شد. در F99 حداکثر قدرت این موتور برقی تا ۵۰ کیلووات (۶۵ اسب بخار) افزایش یافته است. این موتور در تست‌های اولیه رکورد سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را شکسته است.«اولترا ویولت» اعلام کرده که برخی «بهینه‌سازی آیرودینامیکی» را انجام داده است. اگرچه به نظر می‌رسد که این بهینه سازی‌ها محدود به تعبیه یک صفحه مسابقه کربنی به جای چراغ جلو، یک «آئرودیسک» در توپی چرخ عقب، و چند تغییر ظاهری دیگر است.

منبع: نیواطلس

458912