امتحان یوس ترکیه چیست؟

امتحان یوس ترکیه توسط دانشگاه‌های مختلف ترکیه به صورت اختصاصی برگزار می‌ شود. این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند در دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل بپردازند.
تصویر امتحان یوس ترکیه چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، امتحان یوس ترکیه توسط دانشگاه‌های مختلف ترکیه به صورت اختصاصی برگزار می‌ شود. این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند در دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل بپردازند. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در خصوص آزمون یوس ترکیه 2023 داشته باشید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. ترکیه یکی از محبوب‌ترین کشورهایی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. همه ساله افراد زیادی برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می کنند و از زندگی در این کشور لذت می برند. ترکیه جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند.

امتحان YOS برای ورود به دانشگاه‌های مختلف ترکیه طراحی شده است. بعد از قبولی در این ازمون می‌توانید مدرک آن را کسب کنید. توجه داشته باشید که این مدرک 2 سال اعتبار دارد. سوالات آزمون YOS ترکیه شامل مهارت، هوش ریاضی و منطقی و زبان ترکی می باشد. اگر می خواهید در این آزمون موفق شوید باید تسلط کافی به زبان ترکی داشته باشید و با دقت بالایی به سوالات پاسخ دهید.

امتحان یوس ترکیه اهمیت بسیار زیادی دارد و معیار پذیرش دانشگاه‌های ترکیه، قبولی در این آزمون می باشد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که این آزمون برای افرادی می باشد که جزو اتباع خارجی کشور ترکیه محسوب می شوند. آزمون YOS ترکیه در گذشته به صورت سراسری در ترکیه برگزار می شد، اما اکنون دانشگاه‌ها به صورت مجزا برای برگزاری این آزمون اقدام می کنند.

شرایط لازم برای شرکت در امتحان یوس ترکیه

امتحان یوس ترکیه تنها برای افرادی برگزار می شود که همه‌ی شرایط در نظر گرفته برای آزمون را داشته باشند. حال بهتر است با شرایط برگزاری این آزمون آشنا شوید:

1. شرط اول:

امتحان یوس ترکیه برای افرادی برگزار می شود که تبعه ترکیه نیستند و جزو اتباع خارجی ترکیه می باشند.

2. شرط دوم:

شرط دوم برگزاری آزمون یوس ترکیه 2023 این است که یا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشید یا دانش آموز سال چهارم دبیرستان (پیش دانشگاهی) باشید. بهتر است بدانید که نظام آموزشی ترکیه کاملا مشابه ایران است. پس اگر می خواهید وارد دانشگاه‌های ترکیه شوید، باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشید. شاید تصور کنید که در دانشگاه‌های ترکیه باید به زبان ترکی تحصیل کنید و در غیر این صورت نمی توانید وارد دانشگاه شوید. بهتر است بدانید که این‌چنین نیست و امکان تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی هم فراهم شده است. برای این کار باید در دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه ثبت نام کنید و در آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر می خواهید در سایر دانشگاه‌ها تحصیل کنید، باید به زبان ترکی مسلط باشید.

امتحان یوس ترکیه در دانشگاه‌های مختلف و به روش‌های مختلفی برگزار می شود. ممکن است سطح سوالات برخی از دانشگاه‌ها بالاتر از دانشگاه‌های دیگر باشد. که این امر به نوع دانشگاه بستگی دارد. توجه به این نکته حائز اهمیت است که هزینه ثبت نام دانشگاه‌ها با یکدیگر فرق دارد و هر دانشگاه هزینه خاص خود را دارد. از این رو بهتر است قبل از ثبت نام با هزینه‌ها آشنا شوید.

آزمون یوس ترکیه

امتحان یوس ترکیه در زمان‌های مجزا توسط دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود. دانشگاه‌ها معمولا، فروردین هر سال از متقاضیان آزمون YOS ثبت نام به عمل می آورند. از این رو این آزمون در بازه زمانی بین اردیبهشت تا تیر ماه برگزار می شود. نتیجه آزمون معمولا دو هفته بعد اعلام می‌شود.

رشته‌های دانشگاهی در ترکیه

امتحان یوس ترکیه می تواند رشته تحصیلی شما را تعیین کند. به این صورت که هر چقدر نمره قبولی بالاتری داشته باشید، می‌ توانید در رشته‌های بهتری ثبت نام کنید. رشته‌های متعددی وجود دارند که برخی از آن‌ها به صورت زیر می باشد:

پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، پرستاری، مهندسی، اقتصاد، هنر، حقوق و ...

هزینه‌های تحصیل در ترکیه بسیار به صرفه و مناسب است و همه‌ی افراد از پس آن برمی آیند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه‌های ترکیه اعتبار فوق العاده‌ای در سطح جهان دارند. بسیاری از این دانشگاه‌ها در لیست 1000 دانشگاه اول جهان قرار دارند. برخی از دانشگاه‌های برتر ترکیه به صورت زیر می باشند:

کوچ، بیلکنت، سابانجی، آتیلیم، فنی استانبول، حاجت تپه، فنی خاورمیانه و ...

امتحان یوس ترکیه، کلید تحصیل در ترکیه است. پس بهتر است نهایت تلاش خود را به کار ببرید که بتوانید در این آزمون موفق شوید. به طور کلی می‌ توان گفت که آزمون YOS ترکیه مانند کنکور سراسری در ایران است که آینده تحصیلی و نوع رشته افراد تحت تاثیر آن قرار دارد. اگر می خواهید در یکی از بهترین رشته‌ها درس بخوانید، بهتر است آزمون YOS ترکیه را جدی بگیرید. در این صورت می توانید نمره‌ی بالایی کسب کنید و یکی از بهترین رشته‌های تحصیلی را انتخاب کنید.

دانلود نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه

جهت دانلود نمونه سوالات آزمون یوس ترکیه می‌توانید به سایت: satschool.ir مراجعه فرمایید. این نمونه سوالات بصورت طبقه بندی شده از سال ۲۰۱۶ تا اخرین آزمون برگذار شده، طبقه بندی شده اند.

آزمون YOS

بهترین راهنما برای قبولی در آزمون یوس ترکیه

امتحان یوس ترکیه یکی از مهم‌ترین امتحان‌هایی می باشد که سرنوشت شما را تعیین می کند. بنابراین بهتر است با یک مشاوره حرفه‌ای و مجرب در این زمینه صحبت کنید و در بهترین آموزشگاه‌ها ثبت نام کنید. در این صورت می توانید با آمادگی کامل برای شرکت در آزمون یوس اقدام کنید. SAT School بهترین گزینه برای شما به شمار می رود. این مجموعه با داشتن یک تیم حرفه‌ای و قدرتمند به شما کمک می کند که برای تحصبل در ترکیه آماده شوید. آقای اشکان معتضدی یکی از بهترین اساتیدی می باشد که می تواند به شما کمک کند و مسیر شما را هموار سازد.

SAT School بهترین منبع برای آشنایی با آزمون یوس ترکیه 2023 می باشد و تمام منابع و رفرنس‌ها را در اختیار شما قرار می دهد. این مجموعه ویژگی‌های فوق العاده‌ای دارد که برخی از این ویژگی‌ها به صورت زیر می باشند:

نکات آموزشی مهم را در اختیار شما قرار می دهد، دوره آمادگی امتحان یوس ترکیه را برگزار می کند، منابع مورد نیاز آزمون یوس را در اختیار شما قرار می دهد و ... . این مجموعه دوره‌های تخصصی فوق العاده‌ای را برای شما برگزار می کند که با شرکت در این دوره‌ها به راحتی می توانید در آزمون یوس بالاترین نمره را کسب کنید. این مجموعه بهترین و مجرب‌ترین مشاوران را در اختیار شما قرار می دهد.

جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در کلاس یوس نیز می‌توانید با شماره 021-28429072 تماس بگیرید.

457651