ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها که یکی از کلان‌پروژه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود، طبق گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به عنوان مهم‌ترین پیشران رسیدن به اقتصاد دیجیتال در شرایط حاضر به شمار می‌رود و اجرای آن در کشور سبب‌ساز رونق شرکت‌های تکنولوژی و اشتغال‌زایی می‌شود.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه یکپارچه فعالیت نخبگان، گفت: سامانه‌ یکپارچه فعالیت نخبگان به نوعی شبکه اجتماعی نخبگان و تلفیقی از تمامی شبکه‌های مجازی و فعالیتی در جهت مدیریت بستر رشد به شمار می‌رود که در آن مسیر تربیتی نخبگان رصد می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات از برگزاری نخستین کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری قطب مراکز داده در روزهای آتی خبر داد و گفت نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این کنفرانس با حضور طرف‌هایی از بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی به منظور تبیین فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برگزار شد.
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این نهاد می‌خواهد قبل از استفاده کامل از هوش مصنوعی، اطلاعات بیشتری درباره این فناوری کسب کند و خواستار شفافیت بیشتر توسعه دهندگان در این باره شد.
در راستای اجرای دولت الکترونیکی محقق شد؛

میلیاردها مراجعه مردم به دستگاه‌های دولتی به تراکنش‌ تبدیل شد

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که یکی از اقدامات دولت برای برخط شدن فعالیت‌ها محسوب می‌شود و طبق جدیدترین اظهارات رئیس سازمان فناوری اطلاعات، امروزه، این پنجره با ارائه صدها خدمت مردم را بی‌نیاز از تبادلات کاغذی کرده است.
با هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی علاوه بر افزایش سرعت و دقت و کاهش قیمت تمام شده محصول در راستای هماهنگی این اکوسیستم می توان گام‌های موثری در سیستم حمل و نقل پستی برداشت.
مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران:

استقبال ۳۰ هزار نفر از شهروندان از کیف پول شهروندی/ بروزرسانی اپلیکیشن

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران گفت:مردم از کیف پول شهروندی استقبال قابل توجهی داشتند و از هفته گذشته که اجرای طرح آغاز شده، بیش از ۳۰ هزار نفر اپلیکیشن کیف پول شهروندی را نصب کرده‌اند.
در دنیای امروز امنیت سایبری از اهمیت ویژه‌ای برای کاربران و دولت‌ها برخوردار است؛ سرقت شماره تلفن، کد ملی، رمز عبور و اطلاعات شخصی افراد از طریق سایت‌های رسانه‌های اجتماعی یا بیرون کشیدن اسرار دستگاه‌ها از فضای ابری همه و همه مواردی است که نگرانی کاربران را از امنیت اطلاعاتشان برمی‌انگیزد.
پیام‌رسان محبوب تلگرام با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، به اتخاذ یک استراتژی اکوسیستمی نزدیک‌تر شده که یادآور رویکرد سوپر اپلیکیشن وی‌چت است.


مایکروسافت به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری، قصد دارد با راکتورهای هسته‌ای نسل بعدی، مراکز داده و جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی خود را تقویت کنند. گواه این ادعا نیز آگهی شغلی مایکروسافت برای استخدام یک مدیر برنامه اصلی برای رهبری استراتژی انرژی هسته‌ای است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا (فیس‌بوک سابق)، از دستیار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت خود، یعنی Meta AI رونمایی کرد که قرار است با اینستاگرام، فیس‌بوک، واتس‌اپ و در نهایت، دستگاه‌های واقعیت ترکیبی آن ادغام شود. این ربات به کاربران اجازه می‌دهد که در برنامه‌های این شرکت، اطلاعات را جست‌وجو و دریافت کنند.
گاهی گفته می‌شود که هوای سرد باتری تلفن همراه شما را از کار می‌اندازد اما هوا باید چقدر سرد باشد که روی ابزار تکنولوژی شما تاثیر منفی بگذارد و مشکل ایجاد کند؟
این روزها نگرانی مردم از وضعیت امنیت اطلاعات‌ و حفاظت از حریم شخصی آنها بیشتر شده است. نحوه واکنش موسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی به این حملات نشان می‌هد که چقدر در این زمینه وضعیت نامطلوبی داریم. یکی از دلایل مهم این شرایط اسفناک، نداشتن قانونی برای حفاظت از داده‌های شخصی و حریم کاربران در ایران است.