ارتباطات و فناوری

جدیدترین اخبار فناوری اطلاعات ایران و جهان را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

«سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی» با محور اصلی «دستور کار جمعی جهانی» به همراه سه کارگاه آموزشی تخصصی با حمایت همراه اول در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود که حضور در آنها برای تمامی علاقه‌مندان به صورت رایگان فراهم است.
فروشگاه‌های اینترنتی چینی شامل پین دوئو دوئو و تابائوی علی بابا، تخفیف‌های سنگینی برای آیفون ۱۵ عرضه می‌کنند و برخی از آنها، مدل‌های این گوشی را تا ۱۲۳ دلار زیر قیمت به فروش گذاشته اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور، تاکید کرد: برای حذف امضای طلایی، افزایش رضایت‌مندی مردم و از بین بردن ریشه‌های فساد حتما باید به ابزارهای فناوری اطلاعات متوسل شد.
وزیر ارتباطات اعلام کرد: بر اثر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه مدعیان حقوق بشر، هزاران سایت و سرویس کاربردی برای کاربران ایرانی فیلتر شده که نیاز عموم مردم، برنامه‌نویسان، متخصصان و دانشگاهیان هستند، اما عده‌ای نادانسته یا عامدانه این فیلترینگ گسترده را به داخل کشور مرتبط می‌کنند و حتی آن را با عنوان «اختلال در شبکه» فاکتور می‌کنند.

درحالی‌که آیفون ۱۵ پرو مکس و ۱۵ پرو به امتیاز ۱۵۴ دست پیدا کرده‌اند، DxOMark به دوربین پیکسل ۸ پرو امتیاز ۱۵۳ داده است.
براساس اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میانگین سرعت دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور ۱۲ مگابیت برثانیه است و با اجرای این پروژه به سرعت‌های ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی پیدا می‌شود.
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اگرچه شعار امسال دیگر حمایت از دانش‌بنیان‌ها نیست، اما سازمان فضایی ایران مصمم است که روند حمایت از این شرکت‌ها و بخش خصوصی را همچنان ادامه دهد، چرا که ما معتقدیم شعارهای سالانه‌ای که رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند، صرفا مربوط به همان سال نیست.
تدابیر آمریکا برای محدود کردن صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته به چین، ممکن است فرصتی را برای شرکت هواوی برای گسترش بازار خانگی هفت میلیارد دلاری خود ایجاد کند.
معاون رگولاتوری اعلام کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورهای تلفن همراه را ملزم کرده است به منظور دریافت پیامک (در دسته‌بندی‌های مختلف) رضایت و درخواست مشترکان را دریافت کند.
شرکت نوکیا در واکنش به رکود بازار شبکه‌های نسل پنجم، قصد دارد حداکثر ۱۴ هزار موقعیت شغلی که معادل ۱۶ درصد از کارکنانش است را حذف کند.