علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

تحقیقات جدید کشف کرده است که سلول‌های ایمنی خاص که دارای حافظه آلودگی توسط ویروس‌های خانواده کرونا و ابتلا به سرماخوردگی هستند، می‌توانند به طور موثر به ویروس " SARS-CoV-۲" حمله کنند.

استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه ویروس کرونای هندی کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند، گفت: تب، بدن درد، سرفه، تنگی نفس، اسهال و بی اشتهایی از علائم این نوع کروناست؛ضمن اینکه ابتلای ریوی در این نوع ویروس بیشتر است.

شرکت آلمانی «کیوروک» اعلام کرد: نتیجه نهایی آزمایش های بالینی واکسن کرونای این شرکت نشان داد که این واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا ۴۸ درصد کارایی دارد.
رییس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی:

اکثریت کاندیدای انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور تایید صلاحیت شدند

رئیس هیات مرکزی نظارت بر هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی از تایید صلاحیت اکثریت قاطع کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی سراسر کشور خبر داد و گفت: رویکرد هیات مرکزی بر رعایت دقیق قانون و آیین نامه مربوطه بوده و شیوه تصمیم در اکثر قریب به اتفاق موارد به صورت اجماعی بوده است.
دانشمندان "دانشگاه مک مستر" با کمک "علی آشکار" محقق ایرانی روش جدید ایمونوتراپی سرطان را ایجاد کرده‌اند که جایگزینی برای درمان "سلول تی کایمریک گیرنده آنتی‌ژن" یا "CAR-T" است.

آزمایشات تازه نشان می‌دهد که بهبود کیفیت ماسک به ویژه برای کادر درمانی که در تماس مستقیم با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ هستند، می‌تواند خطر ابتلای آنها به این عفونت ویروسی را به میزان چشمگیر کاهش دهد.