علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

نتایج مطالعه نشان می دهد که آسیب حاد کلیوی ناشی از کووید ۱۹ مشابه با صدمه به کلیه ناشی از سپسیس است و اختلال عملکرد میتوکندری ممکن است نقش اصلی را در بروز این مشکل داشته باشد.
یک فناوری جدید با دستگاه‌های بسیار کوچک که از مواد ژنتیکی ساخته شده‌اند، سلول‌های ویروسی را قبل از اینکه بتوانند سلول‌های انسانی را آلوده کنند به دام می‌اندازد.

خواب رفتگی در هر قسمت از بدن، یک احساس غیرطبیعی و همراه با سایر شکایات حسی نظیر سوزن سوزن شدن، گزگز و مورمورشدن است که برای تشخیص آن باید به پزشک طب سنتی مراجعه کرد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا سان‌فرانسیسکو (University of California, San Francisco) در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند آنتی بیوتیک آزیترومایسین (azithromycin) در پیشگیری از علائم کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به کرونا بستری نشده مؤثرتر از دارونما عمل نمی‌کند و حتی ممکن است علیرغم تجویز گسترده، این آنتی بیوتیک احتمال بستری شدن بیماران را افزایش دهد.

نتایج تازه‌ترین مطالعات نشان داده است که بیماری "کووید طولانی" بیش از ۲۰۰ علامت دارد و بدنِ مبتلایان را بیش از آنچه تصور می‌کنیم، درگیر می کند.
قطع خونریزی ظرف چند ثانیه؛

تولید چسب ضدخونریزی جراحی با زهر مار

دانشمندان برای اولین بار از زهر مار برای تولید چسب زخمی استفاده کرده اند که در حین جراحی می تواند در عرض چند ثانیه خونریزی را متوقف کند.


دیستروفی عضلانی آسیب و ضعف ناشی از کمبود پروتئینی به نام دیستروفین است که برای عملکرد طبیعی عضلات ضروری است. کمبود این پروتئین می‌تواند در راه رفتن، بلع غذا و هماهنگی و آتروفی عضلات در هر سنی مشکل ایجاد کند اما بیشترین تشخیص این بیماری در دوران کودکی است.