علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

تقریبا در هر صنعتی نه تنها توجه کافی به کار زنان نمی‎شود بلکه از آنها قدردانی نیز به عمل نمی‎آید. این امر در علم نیز صادق است. با این حال تعداد قابل توجهی از دانشمندان زن در حال پیشرفت در حوزه‌هایی که اکثرا در سلطه مردان است، هستند.

آنتونی فائوچی کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: زنان بارداری که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند با خطر فزاینده ناشی از پیامدهای این بیماری روبرو هستند که حدود ۱۷ درصد آنها به بستری شدن در بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند.
الگوی تنفسی دقیقی برای همه افراد وجود دارد که معمولاً می‌توان از راه‌های مختلف، آن را تمرین کرد.

کمیته ساماندهی تحقیقات کووید 19 تشریح کرد:

اهمیت اقدامات پیشگیرانه در زمینه همه گیرى بیماری کرونا

در کمیته ساماندهی تحقیقات کووید 19، به طور خلاصه به اهمیت و اولویت اقدامات پیشگیرانه در زمینه همه گیرى کووید19 و برخى سیستم هاى هشدار براى تشخیص زودهنگام موج هاى اپیدمى اشاره شده است.
فوق تخصص نوزادان گفت: متاسفانه در حال حاضر سویه دلتای کرونا بسیاری از کودکان را گرفتار کرده و به شدت نوزادان و کودکان در معرض ابتلا به این نوع از ویروس کووید ۱۹ هستند.
متخصص ایمونولوژی درباره ترکیب گونه‌های موجود سارس-کوو-۲ که می‌تواند منجر به مرحله جدیدی از این بیماری همه گیر شود، هشدار داد.

فیلمی میکروسکوپی از ورود ویروس سارس-کوو-۲ به سلول‌های مغز خفاش منتشر شده است که نحوه‌ی عملکرد این ویروس را نشان می‌دهد.

محققان باکتری‌ها را ۱۰۰۰ روز گرسنه نگه داشتند و در کمال تعجب مشاهده کردند که آنها به حیات خود ادامه می‌دهند. این مطالعه تصور می‌کند که باکتری‌های گرسنه می‌توانند تا ۱۰۰ هزار سال نیز عمر کنند.