در چین؛

آزمایش بالینی اولین داروی کرونا آغاز شد

شرکت داروسازی چینی سینوفارم مجوز آزمایش بالینی یک داروی کووید-۱۹ را بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی که از افراد واکسینه شده گرفته شده، دریافت کرده است.

تصویر آزمایش بالینی اولین داروی کرونا آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این دارو اولین داروی کرونا در جهان است که از پلاسما حاوی مقادیر زیادی آنتی بادی برای مقابله با ویروس جدید کرونا استفاده می‌کند و به مجموعه گسترده‌ای از محصولات پزشکی شرکت که این بیماری را هدف قرار می‌دهد، از جمله چهار واکسن که قبلا تولید شده یا اضافه می‌شود، می‌افزاید.

داروی آزمایشی توسط محصولات بیولوژیکی Tiantan Beijing در حال توسعه است که توسط گروه ملی بیوتکنولوژی چین، زیرمجموعه سینوفارم اداره می‌شود. این مجوز در ۳۰ آگوست از اداره ملی محصولات پزشکی تایید آزمایش بالینی را دریافت کرد.

ژو جینجین، یک مقام ارشد گروه ملی بیوتکنولوژی چین، گفت در این داروی آزمایشی از پلاسمای افراد سالم استفاده می‌شود که کاملا با واکسن‌های غیر فعال ایمن سازی شده‌اند و حاوی سطوح بالایی از آنتی بادی‌های خنثی کننده است.

او گفت: این دارو می‌تواند تاثیرات درمانی بر افراد مبتلا به بیماری‌های متوسط یا شدید داشته باشد. این دارو مطالعات پیش بالینی و آزمایش حیوانات را تکمیل کرده و در تسکین علائم و آسیب‌های ناشی از ویروس در آزمایش‌ روی حیوانات، اثربخشی قابل توجهی را نشان داده است.

به گفته این شرکت، این داروی جدید بر اساس درمان امیدوار کننده‌ای که در طول همه گیری کووید-۱۹ داشته مورد استفاده قرار گرفته است. در اوج شیوع بیماری کرونا در اوایل سال گذشته، چین تزریق پلاسمای نقاهت به افرادی را که از این بیماری بهبود یافته بودند، آغاز کرد.

کمیسیون بهداشت ملی در فوریه سال گذشته گفت این درمان در ایمنی و کارآیی نتایج مثبتی به همراه داشته است و در همان ماه به طور رسمی به دستورالعمل تشخیص و درمان ملی اضافه شد.

به گفته چن، با کنترل ویروس در چین و کاهش شدید بیماران قادر به اهدای خون دوره نقاهت مورد نیاز برای ساخت دارو، افزایش تعداد افراد واکسینه شده در کشور به تضمین تامین مواد اولیه کمک کرده است.

در مصاحبه با گلوبال تایمز، چن گفت این دارو در طول شیوع‌های پراکنده موضعی اخیر به بیماران داده شده که اثربخشی را در برابر انواع جدید نشان می‌دهد. با این حال او تاکید کرد زمان و اینکه آیا می‌توان این دارو را برای استفاده در بازار تایید کرد یا خیر، هنوز نامشخص است.

او گفت: هنجار بین‌المللی این است که اولین مرحله آزمایش‌های بالینی برای یک داروی جدید ممکن است هفت تا هشت سال به طول انجامد و تشخیص این که چقدر طول می‌کشد تا هر سه مرحله آزمایش‌های انسانی را به پایان برسانیم، دشوار است. روند تسریع تصویب واکسن‌های کووید -۱۹ امیدواری را افزایش داده است.

منبع: خبر فوری

338049