علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محققان دانشگاه ژنو اخیرا از شناسایی ژنی خبر داده‌اند که می‌تواند از بیماری "پارکینسون" جلوگیری کند.
محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا دریافتند زهر نوعی مورچه استرالیایی موسوم به میرمسیا برای کاهش درد مزمن کاربرد دارد.
عضو انجمن آنکولوژی ایران با بیان اینکه ۸۵ درصد عامل بروز سرطان ریه مصرف سیگار است، گفت: افراد بالای ۵۰ سال با سابقه ۲۰ سال مصرف سیگار در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند.
در میان چالش‌های متعدد برای درمان تومورها، مشکل در رساندن داروهای ضد سرطان به مکان‌ مناسب و در مقادیر مناسب از چالش‌های اصلی است که حال با کمک محققان ایرانی این مشکل در حال حل شدن است.
در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در روش‌های درمان سرطان به وجود آمده است؛ در نتیجه بیماران مبتلا به سرطان و پزشکان گزینه‌های بیشتری برای درمان دارند.
نتایج اولیه از یک مطالعه تکمیلی روی دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک وی(Sputnik V) نشان داده که داوطلبان دریافت‌کننده این واکسن یک سال پس از اولین تزریق سطح نسبتا بالایی از آنتی‌بادی‌ها را حفظ کردند.
یکی از رایج‌ترین موارد در دنیای روانشناسی، اختلال شخصیتی یا Personality Disorder است. این مشکل جزء اختلالات روانی محسوب‌ می شود. فرد مبتلا به اختلال های شخصیتی، دچار الگوی فکری، رفتاری و عملکردی ناسالم است. علاوه بر الگوهای فکری و رفتاری نامناسب، شخص در درک و ارتباط با موقعیت‌ها و افراد دیگر نیز دچار مشکلاتی می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهند که استفاده موضعی از برخی اسیدها می‌تواند باعث حساسیت به نور خورشید شود، بنابراین برای محافظت از پوست‌تان حتما هر روز صبح از ضدآفتاب استفاده کنید.
یک بیمار آمریکایی مبتلا به سرطان خون پس از دریافت سلول‌های بنیادی اهدا کننده‌ای که به طور طبیعی در برابر ویروس عامل بیماری ایدز مقاوم است، بهبود یافت و تبدیل به سومین فرد و اولین زن بهبود یافته از این بیماری با کمک پیوند تا به امروز شد.
نتایج تحقیقات نشان دادند که تمرکز بیشتر می‌تواند رژیم غذایی را بهبود بخشد و در غلبه بر میل به خوردن کمک کند.

محققان در یک مطالعه جدید تاکید کردند: کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-۲) ممکن است بیش از آنچه تصور می شود، فعال باقی بماند بنابراین دوره قرنطینه ۱۴ روزه برای اطمینان از عدم انتقال عفونت کرونا کافی نیست.
با حمایت میلیاردر آمریکایی؛

آزمایشگاه افزایش طول عمر آغاز به کار کرد

با گذشت تنها چند ماه از رونمایی اولیه، شرکت بیوتکنولوژی بحث‌برانگیز "آلتوس لبز"(Altos Labs) با سرمایه‌گذاری سه میلیارد دلاری با هدفگذاری روی بازیابی سلامت، رسما آغاز به کار کرد.