علم پزشکی

جدیدترین اخبار روز دنیا در حوزه پزشکی را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اخبار اخیر درباره معجزه در درمان سرطان واکنش نشان داد گفت: درمان اصلی تومورهای سرطانی هنوز فقط جراحی است و مابقی درمان جانبی است.
یک پژوهش جدید نشان می دهد که بیش از ۹۵ درصد از موارد مبتلا به آلزایمر، بدون داشتن سابقه ژنتیکی و به طور تک‌گیر عمدتاً با تأثیر عوامل محیطی و آلاینده‌ها در سنین بالای ۶۵ سالگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.
یک پژوهش بین‌المللی نشان می‌دهد که تنفس در هوای آلوده می‌تواند انتقال ذرات سمی از ریه‌ها به مغز را از طریق جریان خون در پی داشته باشد و به بروز اختلالات مغزی و آسیب‌های عصبی منجر شود.
محققان در جدیدترین یافته‌های خود به خواص معجزه آسای عسل و فرآورده‌های آن در درمان بسیاری از بیماری‌های خطرناک پی بردند.
مدتی است که فناوری و تکنولوژی به کمک شناسایی انواع ویروس ها آمده، از این رو دانشمندان ویروس هایی شناسایی کرده اند که نگران کننده است، یکی از این ویروس ها آبله موش نام دارد.
تحقیقی که توسط دانشگاه کالیفرنیا، ایروین آمریکا انجام شد، رابطه قوی بین قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض سطوح کم رادون و سرطان ریه را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که نیاز به اقدامات حفاظتی بیشتر است. گاز رادون موجود در هوا به ذرات رادیواکتیو ریز تجزیه می‌شود که می‌تواند به سلول‌های ریه آسیب برساند و منجر به سرطان شود.
رئیس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: افزایش توده بدنی، مصرف کم میوه و سبزی، عدم فعالیت بدنی مناسب، مصرف سیگاربه عنوان عوامل خطر ساز برای شیوع و ابتلای مردان به سرطان های پروستات، روده بزرگ، مثانه، ریه و معده شناخته شده است.
استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:‌پیر چشمی کم شدن دامنه تطابق انسان برای کارهای نزدیک است.

در این مقاله ابتدا مقدماتی را درباره‌ عصب کشی دندان، علائم آن و مراحل درمان ریشه شرح خواهیم داد، سپس هزینه های عصب کشی را بررسی می‌کنیم، در انتهای مقاله نیز روش های مدرنی مثل سدیشن (دندانپزشکی در خواب) را برای غلبه بر ترس از دندانپزشکی معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.