کرونا بالاخره به این کشور هم رسید

کرونا به کشور کوچک میکرونزی، با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر در اقیانوس آرام هم رسید.
تصویر کرونا بالاخره به این کشور هم رسید

به گزارش سایت خبری پرسون، این کشور مجمع‌الجزایری در اقیانوس آرام در بیش از دو سال و نیم گذشته توانست با توجه انزوای جغرافیایی و کنترل مرزی‌اش از شیوع کرونا جلوگیری کند. همه افرادی که به این کشور پرواز می‌کردند، ملزم بودند دوران قرنطینه را بگذرانند.

اما همانند بسیاری از کشورهای کوچک دیگر اقیانوس آرام این دفاع‌ها نتوانست برای همیشه مانع انتشار سویه واگیرتر اُمیکرون شود.

دولت میکرونزی این هفته اعلام کرد که چندین مورد عفونت کرونا در چهار ایالت این کشور رخ داده است. شناسایی این موارد کمتر از دو هفته پیش از پایان برنامه‌ریزی‌شده محدودیت‌های قرنطینه در میکرونزی و بازگشایی دوباره مرزهای این کشور به جهان در اول اوت (۱۰ مرداد) صورت می‌گیرد.

میکرونزی سال پیش یکی از معدود کشورهای جهان بود که احکام قانونی گسترده‌ای را برای واکسیناسیون همه شهروندان واجد شرایط صادر کرد. بر اساس این احکام افراد یا صاحبان کسب‌وکاری که از این مقررات ییروی نمی‌کردند، از اعتبارات دولت فدرال محروم می‌شدند و در نتیجه میزان‌های واکسیناسیون این کشور بسیار بالا رفت.

تقریبا همه کشورهای جهان شیوع کووید-۱۹ را تجربه کرده‌اند. ترکمنستان تنها کشور دیگر در جهان با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر است که هیچ موردی از کرونا گزارش نکرده است، هر چند کارشناسان معتقدند که حاکمان این کشور با وجود شیوع عمده بیماری وجود آن را نادیده می‌گیرند.

مقامات بهداشت جهانی همچنین امسال در ثبت ارقام کرونا در کره شمالی هم دچار اشکال شدند. کره شمالی در ماه مه (اوائل اردیبهشت) پذیرفت که شیوع کووید-۱۹ در آن رخ داده است. این کشور از آن به بعد حدود ۴/۸ میلیون مورد بیماری تب‌دار گزارش کرده است، اما رسانه‌های دولتی به خاطر نبود کیت‌های آزمایشگاهی فقط بخش اندکی از این موارد را به عنوان بیماران کرونای تایید شده شناسایی کرده‌اند.

سویه اُمیکرون کرونا همچنین امسال برای نخستین بار به چندین کشور کوچک دیگر حوزه اقیانوس آرام سرایت کرد، از جمله کیریباتی، تونگا، ساموآ و نائورو.

کشورهای تووالو و جزایر مارشال در اقیانوس آرام تا به حال توانسته است از شیوع کرونا در سطح اجتماع در امان بمانند. جزایر مارشال قصد دارد الزام به قرنطینه در مرز را از اول اکتبر (مهر ماه) پایان دهد.

منبع: همشهری آنلاین

406678