دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

احکام حقوقی اکثریت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه در سال 1401 نزدیک به 10 درصد نسبت به احکام سال 1400 کاهش یافته است. پس از نافرجامی طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت‌علمی وزارت عتف در بازی‌های بوروکراتیک میان وزارتین و سازمان برنامه و بودجه، اکنون پرداخت حق‌التحقیق و حق‌التدریس اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها نیز با شائبه‌هایی جدی روبه‌رو شده است.
معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اگر دولت کمک نکند امکان ارائه خدمات خوابگاهی و تغذیه در شهریور ماه وجود نخواهد داشت؛ البته اگر بودجه های دیده شده در بودجه ۱۴۰۱ تخصیص پیدا کند،کمتر مشکل خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه تهران گفت: فلسفه شکل‌گیری دانشکده مستقل تجارت و مالیه که در ارتباط نزدیک با دانشکده مدیریت خواهد بود، این است که می‌خواهیم به صورت عمیق و تخصصی، بحث‌های مرتبط با تجارت و مالیه را دنبال کنیم.

معضل تخلفات پژوهشی و پدیده مقاله‌فروشی و پایان‌نامه‌فروشی به قوت قبل ادامه دارند و تبلیغات این مؤسسات در خیابان‌ها و فضای مجازی مؤید آن است که قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، به خوبی اجرا نشده است.
هیئت منتخب تحقیق و بررسی ابعاد برخی شبهات مطرح شده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، نظر قطعی خود را در این رابطه اعلام کرد.
دانشجویان ارشد علوم پزشکی برای استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان فرصت دوباره ای برای ثبت نام از ساعت ٩ صبح امروز دوشنبه ۱۳ تیر تا ساعت ١٣ روز سه شنبه ۱۴ تیر دارند.