دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

محمدعلی زلفی‌گل در مورد دانشجویان غیر بومی که نمی‌توانند در کلاس درس حاضر شوند، گفت: آموزش مجازی در دانشگاه‌‎ها با اجباری شدن آموزش حضوری تعطیل نخواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در نیمسال تحصیلی جاری، غیبت دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری یا علائم بیماری، در کلاس‌های درس حضور نیابند، موجه محسوب خواهد شد، گفت: به تمامی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید شده است که اساتید پس از گذشت ۵۰ دقیقه از آغاز کلاس حضوری، به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه استراحت و تنفس اعلام کنند.
محمد مقیمی در مورد از سرگیری آموزش‌های حضوری دانشگاه ها گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی در بحث خوابگاه‌ها و کلاس‌ها همزمان با حضوری شدن آموزش‌ها از امروز اعمال خواهند شد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش گفت: حذف کنکور تصمیمی ناعادلانه و غیرقانونی است.
در این برنامه مهندس عبدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به مهمانان، از مرکز ملی علوم و فنون ایران و مرکز نوآوری لیزر ایران به عنوان حامیان مادی و معنوی و همچنین همکاران حوزه پژوهش و فناوری به ویژه دکتر اردستانی تقدیر و تشکر کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قرار گرفتن دانشجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و فرزندان رزمندگان معسر در اولویت دریافت وام، موافقت کردند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین گفت: با پی‌گیری‌های‌ وزارت امور خارجه و مساعدت ستاد کل نیروهای مسلح، مجوز تردد به کشور به دانشجویان و مشمولین غایب و غیرغایب ایرانی مقیم اوکراین اعطا می شود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور الکترونیکی تا سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این زمان دیگر هیچ کاغذی بین داوطلب و سازمان سنجش تبادل نمی‌شود یعنی برای هر داوطلب یک مانیتور و یک صفحه هوشمند طراحی می‌شود که آزمون خود را برگزار کند.
ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور سال ۱۴۰۰ (نوبت بیست و دوم) از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آغاز شد و تا روز جمعه ۲۰ اسفند ادامه دارد.