دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: ما در بخش دانشجویان بین‌الملل مشکلاتی داریم که مسؤولان ذی‌ربط در حال پیگیری هستند. حضور دانشجویان خارجی و تحصیل آنها در کشور باید بهتر شود و مسائل کنسولی و روادید آنها باید حل شود. یکی از مطالبات جدی دانشجویان خارجی حل مساله روادید است.
مراسم تقدیر و تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی و رتبه‌های برتر کنکور، همزمان با آغاز دومین دوره بورسیه نخبگان توسط همراه اول برگزار شد.
در کشور هلند، بسیاری از دانشجویان هم‌زمان با ادامه تحصیلات خود، به فعالیت‌های شغلی نیز مشغول هستند. این دانشجویان، بسته به ملیت خود، ساعات کاری مشخصی را برای خود تعیین می‌کنند. اتباع اتحادیه اروپا (EEA) و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود را دارند.
تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه به‌ منظور توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و ایجاد زیر ساخت‌های طراحی و اجرای طرح‌های مسئله‌محور در زمینه‌های مختلف بین دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان منعقد شد.
رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: همه دانشگاهیان با علم و منطق به این نتیجه رسیده‌اند که حضور در انتخابات به نفع کشور است. سرنوشت ما بستگی به حضور در انتخابات دارد و امنیت ما بستگی دارد که تا چه حد در انتخابات شرکت می کنیم.
رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: دانشگاه مظهر مشارکت عمومی است. همیشه سیاستمداران بد، توسط مردمان خوب که در انتخابات شرکت نمی‌کنند انتخاب شده و به مسند می‌نشینند پس باید همگان در انتخابات شرکت کنند تا جامعه به سمت درست حرکت کند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در دولت سیزدهم در پی همه‌گیری کرونا، تاکنون ۳۵۰ واحد خوابگاه متاهلی به بهره‌برداری رسیده است. همچنین سه هزار و ۲۰۰ واحد در حال احداث است که تا یکسال آینده تکمیل می‌شود.
معاون فناوری و پژوهشی دلنشگاه علوم پزشکی شیراز خبرداد:

کسب رتبه برتر کشوری توسط معاونت فناوری و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی شیراز

معاوت فناوری و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: معاونت فناوری و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه‌های فناوری، پژوهش و تخقیقاتی، رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.