دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

زلفی گل به وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در زمان بازگشایی دانشگاه‌ها وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران وضعیت مناسبی نبود، اما ظرف سه ماه با تلاش‌هایی که صورت گرفت وضعیت عفاف و حجاب در این دانشگاه تغییر کرده و این مسئله‌ای است که نظام باید آن را بداند، چون این دانشگاه‌ها هستند که فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج می‌کنند.
« فرار مغزها و استعداد‌های برتر موضوعی است که این روزها کشورهای کمتر توسعه‌یافته را تحت‌الشعاع قرار داده و برخی از کارشناسان و جامعه شناسان، خروج نخبه‌ها از کشور‌ها را مانند انفجار یک بمب اتم تلقی می‌کنند که نیروهای انسانی و مولد جوان‌که همان آینده‌سازان آن مرز و بوم است، را نابود می‌کنند.
باید پذیرفت که ریل‌گذاری کشورهای صنعتی و ثروتمند در جهت جذب نیروهای کارآمد و نخبه به گونه‌ای است که اگر تمهیدات لازم نخبگان ما در کشور درنظر گرفته نشود، آنها را به سمت مهاجرت سوق می‌دهد.
وزیر علوم با تاکید براینکه کلاس و دانشگاه حرمت دارد تاکید کرد: زنان و مردان برای ورود به دانشگاه‌ها باید شئونات آن را رعایت کنند. حتی در کشورهای خارجی هم با لباس لب دریا و لباس مهمانی وارد دانشگاه نمی‌شوند!
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه باید محیط آموزشی را به عنوان محیط تعلیم و تربیت احیا و در مقابل هجمه‌های غرب چاره اندیشی کنیم، گفت: دانشگاه کارخانه آدم سازی است و القاء محبت باید در محیط آموزشی رخ دهد. دانشجو باید جلوی چشمان استاد باشد. در همین رابطه معیت و همراهی دانشجو و استاد بسیار مهم است.
هنگام مواجهه با یک‌مساله سیاستی برای یافتن راه‌‌‌حل، باید دلایل پدیدآمدن آن را به‌‌‌خوبی درک کنیم. در این راستا شنیدن روایت‌‌‌های سیاستگذاران و ذی‌نفعان آن سیاست، به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که یک‌سیاست چرا و چگونه تدوین و اجرا شده است و در صورت نامطلوب بودن آن برای تغییر باید از کجا شروع کرد و پیش رفت.
در این یادداشت قصد داریم، به‌‌‌طور خلاصه به بررسی آمار و اطلاعات دانشجویان مهاجر شهریه‌‌‌پرداز دوره روزانه که از طریق کنکور وارد دانشگاه‌‌‌های کشور می‌‌‌شوند و شیوه‌‌ پذیرش آنها بپردازیم. دانشجویان غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌‌‌های کشور یا بورسیه هستند یا شهریه‌‌‌پرداز.
مشاور عالی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت ۵۴ درصدی زنان چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری گفت: تعداد ۶ هزار و ۸۶۴ نفر معادل ۵۴ درصد از داوطلبان این آزمون زن هستند.

پژوهش کاربردی و نظام مسئله محور با بازنگری نظام سنجش و پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری می تواند به تکمیل فرآیند توسعه علمی کشور کمک کند.
از ایران اسلامی تا پاکستان و افغانستان و عراق و بحرین و حتی یمن که علی‌رغم مشکلات و بحران های گوناگون خود نظیر جنگ و تحریم و... که خود با آن ها مواجه بودند، هیچگاه از آرمان آزادی قدس شریف کوتاه نیامدند.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با تأکید بر اینکه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ در موعد مقرر برگزار می شود، گفت: داوطلبان این آزمون که تاریخ فارغ‌التحصیلی خود را در زمان ثبت‌نام از تاریخ اول اسفند ماه گذشته، به بعد درج کرده‌اند، می‌توانند حوزه امتحانی خود را به شهر محل تحصیل تغییر دهند.
کنکور سراسری، نیمه اول تیر با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار خواهد شد؛ افرادی که مطالعه را هنوز شروع نکرده اند به برخی تکنیک های تست زنی توجه ویژه داشته باشند.
گنجی گفت: ضمنا همانطوری که گفتم ثبت نام برای وام ضروری و دکتری هم از سی و یکم فروروردین آغاز خواهد شد.