دانشگاه و کنکور

جدیدترین اخبار فوری و کوتاه درباره کنکور و دانشگاه را در سرویس فناوری پرسون بخوانید.

کارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون مقطع دکتری (Ph.D) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از روز سه‌شنبه سوم اسفند بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان: برای بیمه دانشجویی سه نوع نرخ بیمه تعریف شده است که دانشجویان متقاضی می‌توانند یک نوع از این نرخ بیمه‌ها را انتخاب کنند دولت نیز متعهد به پرداخت دو درصد از این نرخ را پرداخت نماید.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که کمک شایان توجهی به کاهش اتلاف منابع در نظام سلامت دارد.
در طرح بیمه دانشجویی، دانشجویان در دوران تحصیل، سوابق بیمه‌ای را ایجاد و پس از اتمام تحصیل با اشتغال بیمه خود را ادامه خواهند داد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دیدار با دبیران اتحادیه‌های انجمن های علمی دانشجویی گفت: اولویت اول وزارت علوم، دانشجویان و مسائل دانشجویی است و دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد.
عزم دولت برای حذف کنکور جزم شده، ولی این روند به‌شدت کند پیش می‌رود و به باور کارشناسان وعده‌های سازمان سنجش در دولت سیزدهم، همان وعده‌های یک دهه اخیر است که مشمول گذر زمان می‌شود و در نهایت توپ حذف کنکور و شاخ به شاخ شدن با مافیای آن به گردن دولت بعد می‌افتد.
ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تا ۱۷ بهمن ماه‌ ۱۴۰۰ ادامه دارد. سه گروه از داوطلبان کنکور نیاز به ارائه سوابق تحصیلی برای تاثیر در نمره کل نهایی دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دروس عمومی در معدل و میانگین سوابق تحصیلی دانش آموز محاسبه شده و مورد اهمیت قرار خواهد گرفت، از این رو با توجه به تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی، آنها بی‌اثر نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امتحانات نهاییِ استاندارد جایگزین کنکور می‌شود.