وزیر علوم:

افتخار می‌کنیم تحت مدیریت مقام معظم رهبری یک نظام مردمسالاری داریم

وزیر علوم با بیان اینکه هیچ فردی از جابجایی مدیریت ها نگران و ناراحت نیست، گفت: ما افتخار می کنیم تحت مدیریت مقام معظم رهبری یک نظام مردمسالاری داریم که در روال قانونی و طبیعی انتخابات برگزار می شود و تحت یک روال قانونی تغییر مدیریت ها اتفاق می افتد.
تصویر افتخار می‌کنیم تحت مدیریت مقام معظم رهبری یک نظام مردمسالاری داریم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور که در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی و بویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با این وزارت و نگاه حمایتی به مقوله علم و فناوری و مسائل دانشگاهی قدردانی نمود.

وی افزود: در سه سال اخیر تعامل بسیار مناسبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار شد و نتیجه این تعامل بود که وزارت علوم با کمترین سوال نسبت به سایر وزرا در مجلس روبه رو شد که نقش معاون حقوقی و امور مجلس وزارت نیز در این تعامل و همسویی قابل کتمان نیست.

زلفی گل افزود: همچنین از دبیران سابق و فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌ها تشکر می‌کنم که در سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها کمک حال ما بودند.

وزیر علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و ذکر خاطراتی از آنان گفت: همگی این عزیزان اهل تلاش، کوشش و عمل جهادی بودند و برای من باعث افتخار است با این انسان‌های خالص همکار بودم.

وی از اخلاق، مدیریت و روحیه جهادی سرپرست ریاست جمهوری و معاون سابق رئیس‌جمهور به نیکی یاد کرد و گفت: وی با جدیت ادامه راه رئیس‌جمهور شهید را پی گرفت و به خوبی هیئت دولت را مدیریت کرد.

وزیر علوم گفت: خدا را شاکر هستیم که حداکثر توان خودرا برای عملیاتی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری به کار بردیم.

وی خطاب به روسای دانشگاه‌ها گفت: خدا رو شاکر باشید که یک فرصت خدمت در سنگر علم برای ما و شما فراهم شد و تا آخرین روز کاری به تلاش خود در این جایگاه مثل روز اول ادامه دهید.

وزیر علوم تاکید کرد: هیچ فردی از جابجایی مدیریت‌ها نگران و ناراحت نیست و ما افتخار می‌کنیم تحت مدیریت مقام معظم رهبری یک نظام مردمسالاری داریم که در روال قانونی و طبیعی انتخابات برگزار می‌شود و تحت یک روال قانونی تغییر مدیریت‌ها اتفاق می‌افتد.

وی گفت: زمانی ما و شما دانشگاه و نظام آموزش عالی را از همکاران خود که در گرایش فکر متفاوتی بودند تحویل گرفتیم و آنچه که آنها با سعی و کوشش به آن رسیده بودند را ارتقا دادیم و به این نقطه رساندیم و در آینده نیز این چرخه تکرار می‌شود و مدیران جدید که همکاران خود ما در دانشگاه‌ها هستند مدیریت را برعهده می‌گیرند.

زلفی گل تاکید کرد: باور دارم هرعضو هیئت علمی که جای شما را در مدیریت دانشگاه بگیرد قطعا برای پیشرفت علمی و پژوهشی کشور تلاش خواهد کرد و چیزی غیر از این نخواهد بود.

وزیر علوم اظهار داشت: اقدامات مهمی در سه سال اخیر در وزارت علوم انجام شد که راه‌اندازی سامانه نان یکی از این اقدامات شاخص بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر ایجاد سازوکاری برای ارتباط پژوهش‌های علمی با نیاز کشور تاکید داشتند و ما در همین راستا این سامانه را ایجاد کردیم.

وزیر علوم گفت: بزودی معاونت فناوری و نوآوری سامانه‌ای را رونمایی می کند که تمام اختراعات ملی و بین المللی علمی در آن ثبت می‌شود.

زلفی گل به روسای دانشگاه‌ها تاکید کرد: حتما تجربه کاری و دانستنیهای مدیریتی دوره خودرا در اختیار مدیر جدید بگذارید و تجربیات را در قالب کتاب، فیلم و صوت ثبت و برای آیندگان به یادگار بگذارید.که برای انجام این اقدام مهم می توانید از امکانات استودیوی وزارت علوم استفاده نمایید.

وی افزود: یکی از روسای دانشگاه‌ها پیشنهاد داد انجمنی برای انتقال تجربیات علمی مدیران دانشگاهها تشکیل شود که به نظر من می توان این پیشنهاد را در قالب انجمن علمی نظام حکمرانی علم و فناوری دنبال کرد و هیئت موسس آن نیز وزرای ادوار علوم کشورمان باشد.

منبع: ایسنا

717770