اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تحریم های واشنگتن علیه دمشق، به کشورهای عربی نسبت به عادی سازی روابط با سوریه هشدار داد.
سران اروپا تاکید کردند؛

همکاری با روسیه برای احیای برجام

سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا با وجود مخالفت برای دیدار با پوتین، با صدور بیانیه‌ای بر اهمیت همکاری و تعامل با مسکو در خصوص حوزه‌های مشترک‌المنافع از جمله احیای برجام تاکید کردند.
طالبان امروز میتواند خطرناکتر باشد چراکه رهبران این گروه با همان ایدئولوژی سابق، با انجام مذاکرات صلح با ایالات متحده آمریکا و برخی قدرت های منطقه ای خود را دارای مشروعیت بیشتری احساس می کنند،
به رغم تلاش های آلمان و فرانسه برای حضور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در اجلاس سران اروپا، اما شماری از کشورهای این قاره حاضر به پذیرفتن دستور جلسه این اجلاس نشدند.
نتایج انتخابات ایران آینده مذاکرات هسته ای را در با پرسش های بزرگی مواجه کرده است.
در گزارش غیرمحرمانه از هشت ماه بررسی پرونده تیم جرم‌شناسی کانادا اعلام شد؛

حادثه هواپیمای اوکراینی عامدانه نبوده ولی به معنای تبرئه شدن ایران هم نیست

دولت کانادا در گزارشی نتایج تحلیل‌ها و تحقیقات مستقل درباره علل سقوط هواپیمای اوکراینی را ارائه و نتیجه هشت ماه بررسی مستقل علل سقوط هواپیمای اوکراینی را منتشر کرد.
به دلیل قصور پلیس در محل اخذ رأی گیری انتخابات؛

اعتراض ایران به انگلیس/ افراد خاطی شناسایی و با آن ها برخورد شود

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن ضمن اعتراض خود به وزارت خارجه انگلیس به دلیل قصور پلیس در محل اخذ رأی گیری انتخابات، خواستار شناسایی و برخورد با افراد خاطی شد.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات واعظی؛

آمریکا با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت نکرده است

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهارات اخیر مطرح شده از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران درباره موافقت حاصل شده در مذاکرات وین پیرامون لغو برخی تحریم ها را رد کرد.
وزیر خارجه آلمان تاکید کرد که با روی کار آمدن بایدن و برگزاری انتخابات در ایران انتظار داریم برجام احیا شود.
ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نتیجه انتخابات؛

ایران مستعد به خطر انداختن جهان، ثبات منطقه و اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری کشورمان گفت: انتصاب او به این مقام اثبات می کند که ایران دارد به سمت تندروی، اشاعه تسلیحاتی و تداوم توسعه تسلیحات کشتار جمعی پیش می رود که مستعد به خطر انداختن جهان، ثبات منطقه و اسرائیل هستند.
ایران در واکنش به توقیف دامنه وب‌سایت‌های ایرانی از سوی آمریکا؛

تلاش آمریکا برای محدودسازی آزادی بیان/ قانونی پیگیری خواهیم کرد

سخنگوی نمایندگی دائمی ایران در سازمان ملل در واکنش به توقیف دامنه برخی وب‌سایت‌های ایرانی توسط آمریکا، آن را تلاش برای محدودسازی آزادی بیان تلقی کرد.
پرس‌تی‌وی در پی اقدام توقیف دامنه فراگیر وب سایت شبکه خبری توسط آمریکا اعلام کرد؛

تروریسم رسانه‌ای آمریکا اثر ندارد/ فعالیت خود را در دامنه ir ادامه می دهیم

پرس‌تی‌وی اعلام کرد: فعالیت وب سایت این شبکه از این پس بر بستر دامنه ایرانی ir ادامه خواهد یافت و صفحات آن از طریق آدرس presstv. ir در دسترس کاربران است.
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۹۳ واحد بسته شد.