اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

روزنامه آمریکای وال استریت ژورنال گزارش داده که دولت بایدن تقریبا تا اواخر تابستان امسال تجدید نظر در سیاست به کارگیری تحریم در قبال کشورهای دیگر از جمله ایران را به سرانجام خواهد رساند.
رئیس مؤسسه شهید حسن باقری بابیان اینکه سازمان ملل و سازمان‌های به‌اصطلاح حامی حقوق بشر تابع قدرت‌ها و زورگویان عالم هستند، گفت: این‌ها در رابطه با گرفتن این حق مسلم جامعه بشریت نمی‌توانند کاری کنند.
یادداشت/ تغییر مکان نیروهای سنتکام همزمان با تخلیه آمریکا از افغانستان اتفاق می‌افتد که حاکی از جدی بودن ایالات متحده برای تمرکز بر شرق آسیاست و در همین راستا نسبت به تعهداتش برای حفاظت از دول عربی خلیج فارس چندان پایبند نخواهد بود لکن با حضور در اردن و استقرار نیروهایش در مجاورت فلسطین اشغالی، نشان می‌دهد که به تامین امنیت اسرائیل هنوز هم متعهد است.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و نهمین سالروز ربایش 4 دیپلمات ایرانی در لبنان به دست عوامل وابسته به رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: پاسخگو نبودن رژیم صهیونیستی سبب شده روند کشف حقایق و ابعاد این حادثه بسیار کند شود.
ترامپ با انتقاد از عملکرد رییس جمهور امریکا؛

دولت بایدن در برابر ایران سر خم کرده است

رئیس جمهور پیشین آمریکا بار دیگر با انتقاد از رویکرد دولت بایدن درقبال ایران و توافق هسته ای گفت که روسیه، چین و ایران در حال سوءاستفاده از جو بایدن هستند.
عباس زاده در واکنش به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای اجرای قطعنامه ۲۲۳۱:

سازمان ملل باید از آمریکا به خاطر نقض تعهدات برجامی خود توضیح بخواهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به دعوت دبیر کل سازمان ملل از طرفین برجام برای اجرای تعهدات، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات برجامی خود عمل کرد اما طرف‌های مقابل ما به ویژه آمریکا نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه تحریم‌های بیشتری را علیه ما اعمال کردند.
قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین در گفتگو با پرسون:

اقدامات ظالمانه آمریکا، مردم سوریه را در تنگنای معیشتی قرار داده است

آمریکایی‌ها به خصوص در ماه‌های اخیر به صورت مستقیم اقدام به سرقت منابع خدادادی سوریه از جمله نفت و گندم کرده‌اند و با توجه به قانون تحریمی که تحت عنوان قانون قیصر بر سوریه اعمال کرده‌اند، مردم سوریه را در تنگنای اقتصادی- معیشتی قرار داده‌اند.
کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با پرسون مطرح کرد؛

سیاست متفاوت رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات ایران و فرانسه

در شرایطی که انتخابات ایران چه از ماه‌ها قبل از برگزاری و چه پس از برگزاری از حیث مشارکت مورد رصد مستقیم رسانه‌های غربی قرار گرفت و آن‌ها مدعی بودند که مشارکت زیر ۳۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران انجام می‌گیرد و آن را مصداق ضعف کشور، ملت و نظام ایران می‌دانستند، همین رسانه‌ها پس از برگزاری انتخابات فرانسه این مسئله مهم را که فقط نزدیک به ۳۰ درصد شهروندان فرانسوی در انتخابات شرکت کردند را به محاق بردند، در زمره اخبار درجه دو یا سه پوشش دادند و برخی از آن‌ها اصلاً به آن نپرداختند.
شبکه سی.ان.ان به نقل از ''یک مقام ایرانی'' که نام او را آشکارا نکرده، مدعی شد: تهران قصد دارد تا زمانی که توافقی برای احیای برجام حاصل به دست نیاید، فیلم دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را در اختیار آژانس قرار ندهد.
روانچی در پاسخ به ادعای نماینده دائم آمریکا؛

ایران هیچ دخالتی در حملات مسلحانه‌ علیه آمریکا در عراق نداشته است

نماینده دائم ایران در پاسخ به نامه اخیر نماینده دائم آمریکا، اتهامات وارده به ایران را رد و با نقض منشور قلمداد کردن حمله اخیر آمریکا به سوریه و عراق، این حملات را شدیداً محکوم کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که نام ۳ شهروند ایرانی را از فهرست اشخاص تحت تحریم این وزارتخانه خارج کرده است. بر اساس اطلاعات درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اوفک، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده است.
نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن و ارتش آمریکا یکی از بزرگترین رزمایش های مشترک خود را در اردوگاه ها و زمین های تمرین در سراسر ژاپن آغاز کردند.