اروپا و امریکا

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی کشورهای اروپا و امریکا را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه امیدواریم انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران تلاش ها برای احیای برجام را متوقف نکند، تاکید کرد: بازگشت به برجام مهم ترین مساله برای اتحادیه اروپا است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا یکبار در دوران ترامپ نشان داد که می‌تواند گردنکشانه منافع دیگر کشورها را نادیده بگیرد، بنابراین باید از آنها در جریان مذاکرات تضمین بگیریم.
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در بخشی از یک گفت و گو مطرح کرد که دولت جدید آمریکا باید از رویکرد دولت دونالد ترامپ برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده کند.
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنج شنبه مجوزهایی کلی برای تعامل با کشورهای تحت تحریم های سخت از جمله ایران، ونزوئلا و سوریه در زمینه مقابله با بیماری همه گیر کرونا صادر کرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشتی اعلام کرد «بلینکن و لاپید در مورد ادامه رایزنی‌های دوجانبه کاخ سفید با کابینه جدید اسرائیل و تبادل نظر در مورد فرصت‌ها و چالش‌های فراروی اسرائیل و منطقه گفتگو کرده اند.»
سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه خبر داد.
کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با پرسون:

آتش ترویج خشونت در نظام بین‌الملل دامن مروجان را گرفت

آمریکایی‌ها با راه‌اندازی سینمای هالیوود قصد داشتند با تولید محتواهای خشن و خشونت‌آفرین قبح اقدامات وحشیانه را در کشورهای مختلف دنیا بشکنند اما این خشونت در خود آمریکا نیز ترویج پیدا کرد و گریبانگیر این کشور شد. خشونت بخشی از زندگی مردم آمریکا شده است و دولتمردان آمریکا از مدیریت این اوضاع عاجز هستند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد که ریاست هیات اجرایی انتخابات در آمریکا را هم بر عهده دارد، گفت: ۲۷ شعبه در آمریکا در نظر گرفته شده است تا هموطنان مقیم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کنند.
وزیر امور خارجه سوییس در کنفرانسی خبری مدعی شد که دولت جو بایدن مایل است تسهیل تبادلات مالی کانال مقررات تجارت بشردوستانه سوییس را برای انتقال مواد غذایی و دارویی بیشتر به ایران سرعت ببخشد.