ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا از بازگشت به برجام اعمال فشار به ایران است، گفت: غربی‌ها باید برای لغو تحریم‌ها تضمین دهند و اگر تضمین ندهند، مسلماً فشارهای اقتصادی بر ایران افزایش می‌یابد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست گفت وگوی امنیت منطقه‌ای؛

وظیفه‌ اشغالگران پرداخت خسارت جانی و مالی به مردم افغانستان است!

دبیر شورای عالی امنیت ملی در سومین نشست گفت وگوی امنیت منطقه‌ای گفت: پرداخت خسارت جانی و مالی واردشده به مردم افغانستان، حداقل وظیفه‌ی اشغالگران است. اما بر عکس شاهد هستیم که امریکا در اقدامی ستیزه‌جویانه و استکباری دسترسی مردم افغانستان به مختصر دارایی خود را نیز ممنوع کرده است.
در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای فرانسوی اش مطرح شد؛

اعتنایی به تحریم های آمریکا نمی کنیم/ با قدرت توان دفاعی کشور را افزایش خواهیم داد

وزیر امور خارجه برنامه دفاعی ایران را حق حاکمیتی هر کشوری دانست و گفت: بی اعتنا به رفتار غیر سازنده تحریمی امریکا بر افزایش توان دفاعی کشورمان با قدرت ادامه می دهیم.
امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با همتای آلمانی اش؛

بدعهدی های آمریکا منجر به بی اعتمادی است / لغو کامل تحریم‌ها الزامیست!

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره گفتگوهای پیش رو در وین،گفت: آمریکا مقصر اصلی وضع موجود است و پس از خروج آمریکا و بدعهدی سه کشور اروپایی بی اعتمادی را به شکل فزاینده ای افزایش داده است.
امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای انگلیسی اش عنوان کرد؛

لزوم تحقق کامل عادی‌سازی روابط تجاری ایران در مذاکرات وین

وزیر امور خارجه گفت: عادی‌سازی روابط تجاری با ایران یکی از تعهداتی بوده است که طرف مقابل در برجام پذیرفته است و این موضوع باید به نحو کاملی در مذاکرات وین محقق شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.
وزیر امورخارجه روسیه از گفتگوی تلفنی خود با حسین امیرعبداللهیان درباره اوضاع برجام و از سرگیری مذاکرات وین به منظور احیای توافق خبر داد و تاکید کرد که برجام باید به شکل اولیه خود بازگردانده شود.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی:

ایران یک تهدید راهبردی برای جهان است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را یک تهدید موجودیتی برای این رژیم خواند و مدعی شد که اسرائیل برای محافظت از خود در برابر آن هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد.
معاون وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد که این کشور از آغاز مجدد مذاکرات وین حمایت می‌کند. وی تهران را به مذاکره جدی دعوت کرد.