ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

ساکی در واکنش کاخ سفید به سوالی درخصوص جدی بودن مذاکرات وین؛

سنجش جدیت ایران در مذاکرات برایمان دشوار است/ ما به طور علنی مذاکره نمی کنیم!

سخنگوی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری بر قصد آمریکا به در پیش گرفتن مسیر دیپلماتیک در جهت حل و فصل مسئله هسته ای ایران تاکید کرد وگفت: تمرکز ما منوط به بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام[توافق هسته ای] است. این بهترین گزینه در دسترس است.
رئیس هیات مذاکره کننده ایران با ۱+۴ گفت: آن چه از ۶ دور مذاکرات قبلی پیش روی ماست یک پیش‌نویس است نه یک توافق و پیش‌نویس محل مذاکره است .
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا به برجام است، گفت: آمریکایی‌ها باید همه تحریم‌ها را لغو کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی کشورهای اروپایی با اراده لازم به وین نمی‌آیند و تنها به دنبال زمینه‌هایی هستند تا این مذاکرات به طول بیانجامد و اجرای برجام نیز به خوبی انجام نشود.
الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان با حضور در محل اقامت آیت الله سید ابراهیم رییسی با رییس جمهور کشورمان دیدار و پیرامون موضوعات مهم منطقه ای و مناسبات دوجانبه گفت و گو کرد.
وزیر خارجه در توئیتی با بیان اینکه دیدار روسای جمهور ایران و ترکیه در عشق آباد در فضایی بسیار دوستانه و صمیمی انجام شد، نوشت: در مورد توسعه همه جانبه مناسبات و رفع برخی موانع گفت‌وگو شد.
«مذاکرات ناتمام»؛ این تازه‌ترین توصیف بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران است که درباره ابعاد رایزنی‌های اخیر آژانس انرژی اتمی با کشورمان عنوان کرده و با اشاره به سفر اخیر مدیرکل این آژانس به تهران گفته است «طبق اظهارات مدیرکل آژانس، ایشان مذاکرات را inconclusive به معنی «ناتمام» بیان کردند که در داخل مذاکرات را به‌اشتباه «بی‌نتیجه» اطلاع‌رسانی کردند؛ گروسی خود گفت که مذاکرات ناتمام است و حتی در مصاحبه خود از کلمه (unfinished) ناتمام استفاده کرده و بیان داشت که موضوعات در حال بررسی بوده و کار بررسی ادامه دارد.»
وزیر جنگ اسرائیل شامگاه جمعه، در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل در پاسخ به سؤالی درباره احتمال وقوع جنگ میان اسرائیل و ایران گفت: «پیش‌بینی نمی‌کنم که این، در هفته‌ها یا در ماه‌های آتی اتفاق بیفتد؛ اما این چیزی است که ممکن است رخ دهد».
روزنامه نیویورک تایمز در بخشی از یک گزارش نوشت؛

حمله سایبری اخیر به جایگاه های سوخت در ایران از سوی اسرائیل انجام شده است

روزنامه نیویورک تایمز در بخشی از یک گزارش درباره حمله سایبری اخیر به جایگاه های سوخت در ایران، به نقل از مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این حمله از سوی اسرائیل انجام شده است.