ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

خطیب زاده در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در ایران؛

"حقوق بشر" ابزاری برای ناقضان فاحش حقوق انسان ها شده است/ این قطعنامه مردود است!

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، گفت: برخی بازیگرانی که خود سابقه طولانی در نقص فاحش حقوق انسان ها دارند حقوق بشر را ابزار پیشبرد مطامع و اغراض سیاسی خود کرده اند. چنین تحرکات غیراخلاقی و غیرموجه موجب دامن زدن به کلیشه سازی های منفی و برچسب زنی سیاسی علیه ملت ها می گردد.
نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت برای تشکیل یک حکومت فراگیر و منتخب مردم، برای تضمین صلح و توسعه پایدار در افغانستان جمهوری اسلامی ایران به تعامل خود با همه طرف‌ها از جمله طالبان ادامه خواهد داد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه (یک آذر) برای دیدار و گفتگو با مسئولین کشورمان به تهران سفر می‌کند.
سفیر ایران در سازمان ملل ضمن تاکید بر پاسخگویی شورای امنیت، گفت: تحریم‌ها به عنوان یک روش غیرهوشمند بدون اینکه هیچ گونه تاثیر مثبتی در صلح و امنیت بین المللی داشته باشد برخی از آن‌ها فقطدر جهت مجازات جمعی کل یک ملت است.
رییس جمهور با تاکید بر لزوم لغو همه تحریم‌ها علیه ملت ایران تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و به همین میزان در تامین حقوق ملت‌مان مبنی بر لغو تحریم‌ها هم جدیت داریم.
امیرعبدالهیان در نشست خبری با وزیرخارجه ترکیه عنوان کرد؛

سفر اردوغان به ایران در آینده ای نزدیک/ لزوم رفع رجوع موانع روابط تهران و آنکارا

وزیر امورخارجه کشورمان گفت: دو دولت مستقر در تهران و آنکارا، دولت‌های عمل گرایی هستند و باید به سرعت هر گونه موانع احتمالی را که در مسیر مناسبات دو کشور وجود دارد، برطرف کنیم.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به دلیل تلاش‌های آمریکا برای احیای مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، با رابرت مالی دیداری نخواهد داشت.
جهت شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی؛

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران عازم فرانسه شد

امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برای شرکت در هشتمین اجلاس فرماندهان نیرو‌های دریایی به فرانسه سفر کرد.
سخنگوی وزارت خارجه از سفر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه به کشورمان جهت رایزنی درخصوص روابط و همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی خبر داد.
یک شرکت ایتالیایی گفته است هرگز قصدی برای نقض تحریم‌ها نداشته است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت که دفترش در رم، پایتخت ایتالیا است، یک محموله نفتی خرید که در ظاهر از عراق بود، امری که مقام‌های عراق آن را رد کردند.
نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس با اشاره به مردودی این کشور در ازمون بعد از برجام، گفت: کره جنوبی بر اساس تعهدات بین المللی سریعا نسبت به آزادسازی پول های ما باید اقدام کند ولی اگر این رویه ادامه داشته باشد، ایران سیاست های گام به گام محدود سازی روابط با کره جنوبی را برخواهد داشت.
در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان رئیس جمهور آمریکا گفت که عرضه کافی نفت به بازارهای جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.