ایران در جهان

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های تحلیلی ایران در جهان را در سرویس بین الملل پرسون بخوانید.

با اشاره به هدیه توهین‌آمیز سفیر کره جنوبی به ایران؛

کره؛ از کیسه خلیفه می بخشد!

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کره جنوبی 7 میلیارد دلار پول به ایران بدهی داردکه با سود روزانه‌اش می‌توانیم روزانه میلیون‌ها ماسک و واکسن تهیه کنیم کره با این بذل و بخشش ها می خواهد اعتبار از دست رفته خود را احیا کند؟

یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: در بسیاری از موارد برخی مذاکره کنندگان کشورهای مختلف راجع به موضوعی اظهارنظر کردند، اما دولت آنها سیاست متفاوتی را اعمال کرده است. در همین رابطه در حوزه برجام هیچ‌گونه اختلاف نظری میان ایران و کشورهای چین و روسیه وجود ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: حضور و اشغال نظامی افغانستان توسط آمریکا در دو دهه گذشته ارمغانی جز تخریب، ویرانی، جنگ داخلی، ناامنی نداشته است.
بیانیه مشترک بایدن و مکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران؛

ایران نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند!

روسای جمهوری فرانسه و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک با تکیه بر ادعاهای بی اساس خود علیه برنامه هسته‌ای کشورمان تاکید کردند که ایران نباید به سلاح اتم دست پیدا کند.
معاون سیاسی وزیرامور خارجه کشورمان، با انتقاد از بدعهدی کشورهای اروپایی در تامین اقلام بشردوستانه مانند دارو گفت: ایران تنها کشوری است که تعهدات خود در چارچوب برجام را به انجام رسانده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به برخی گزارش‌ها درباره اعلام آمادگی ایران برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای، گفت که دور جدید مذاکرات باید روی «موضوعات اندک» باقی‌مانده از دور ششم متمرکز شود.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بررسی تحولات خاورمیانه موضوع سیاسی - بشردوستانه سوریه گفت: ما خواستار اختصاص کمکهای بشردوستانه بیشتر به سوریه و شفافیت بیشتر در کمک رسانی فرامرزی و اطمینان از اینکه به دست گروههای تروریستی نمی‌افتد، هستیم.
لاوروف در نشست همسایگان افغانستان عنوان کرد؛

حمایت روسیه از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

وزیر خارجه روسیه وضعیت فعلی افغانستان را نتیجه حضور نظامی آمریکا و غربی‌ها دانست و گفت: روسیه از تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت می‌کند.