سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی برای نمایش در چهل و سومین دوره جشنواره فیلم مسکو انتخاب شد.
یک کارگردان جوان اصفهانی در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

کارگردان زندگی خودت باش

کارگردان جوان اصفهانی با بیان اینکه معتقدم است باید کارگردان زندگی خودت باشی گفت: ساختن فیلم در سینما را دوست دارم و برای آن شبانه روز تلاش می کنم.
کارگردان نمایش «سگک» عنوان کرد با تعطیلی دوباره سالن‌های تئاتری احتمال دارد در گروه بازیگران نمایش تغییر به وجود آید.

فیلم‌تئاتر کاغذی «آی تک» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه برمال در گام سوم طرح «نمایش‌نما» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اکران اینترنتی می‌شود.

فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش مسابقه «ویترین جهان» در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» کانادا راه پیدا کرد.
مرگ بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف تعداد بسیار زیادی قرص‌ اعصاب و روان، نظریه کارشناسان پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ آزاده نامداری مجری سابق صدا و سیماست که امروز به بازپرس جنایی اعلام شد.
جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی و از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰ تاکید کرد پیش‌بینی می‌کردند از این فیلم استقبال خوبی نشود، ولی نه در این حد!