سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

باران کوثری بازیگر تئاتر و سینما که این روزها مشغول بازی در سریال «ملکه گدایان» است پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما در گفت وگو با پرسون:

«محتواسازی» در سینمای ما وجود ندارد/ استرس معلول تولیدات سینمایی کشور

کفاشی؛ کارگردان و منتقد سینما گفت: با نگاهی به فیلم‌هایی که در سالن‌های سینما اکران می شود به خوبی متوجه محتوای پوچ آنها می شویم، سینمای ما محتواسازی ندارد و تنها به دنبال تلقین یک استرس به بیننده است.

کارگردان نمایش «هیچ، میان ما» از اجرای این نمایش در روزهای آخر هفته با تماشاگری محدود و به صورت رایگان در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان خبر داد.

ابوالفضل جلیلی خبر داد که مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره سینمای ایران در «شانتیئی فرانسه» تا 5 روز دیگر تمدید شده است.
در پی سوء استفاده و کلاهبرداری دفاتر و مراکز غیرمجاز تحت عنوان «جذب بازیگر برای تولید فیلم و سریال»، روابط عمومی سازمان سینمایی نسبت به راستی‌آزمایی و اطمینان از صحت این آثار در سامانه سازمان تاکید کرد.
در سال‌های اخیر اشخاص حقیقی و حقوقی وارد عرصه سرمایه‌‌گذاری تولید فیلم و سریال شبکه خانگی شده‌اند یا بعد از مدتی منابع مالی آنها مشکوک و بودار و پرونده‌ساز شده‌اند یا مضامین و قصه‌های این آثار ضعیف و بسیار دور از رئالیسم این دوران و طبقه‌‌بندی‌های عرفی آن بوده‌اند یا در نمایش واقعیت‌های جاری و تیپ‌ها و طبقات مطرح جامعه معاصر نگاهی اغراق‌آمیز و افراطی داشته‌اند.