سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

چرا رقص رامبد جوان و آتیلا پسیانی مشمئز کننده بود؟

وقتی جای کمدی با لودگی عوض می شود

رامبد جوان و تیمش چند دقیقه کوتاه رقصیدند و ساعت ها چه از سوی مردم معمولی که برنامه به نام‌شان ساخته شده و چه از سوی منتقدین و همکاران سابقش که شاید از دید او مردم غیرمعمولی به حساب بیایند به انتقاد از او پرداختند.
اصغر فرهادی، رامبد جوان، پوران درخشنده، صابر ابر، فاطمه گودرزی و تعدادی دیگر از سینماگران با انتشار عکس‌هایی از مرحوم محسن قاضی مرادی در اینستاگرام یاد و خاطره او را گرامی داشتند و این ضایعه را تسلیت گفتند.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «شهرک» بنابر اعلام سازمان سینمایی مبنی بر وضعیت قرمز کشور متوقف شد.
«فرزندان خونیار» و «رادیوگرافی یک خانواده» به نمایندگی از سینمای ایران در شصت و یکمین دوره جشنواره فیلم کراکو در کشور لهستان به نمایش گذاشته می‌شوند.
همزمان با موج جدید کرونا در کشور که به تعطیلی تمام بسیاری از مشاغل منجر شده، درخواست‌ها برای تغییر کاربری سینماها نیز افزایش یافته چرا که گویا شکست اکران نوروزی وضعیت سینماها را وخیم‌تر کرده است.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با بیان اینکه بخش هنر و هنرمندان بیشترین آسیب‌ها را از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت در  یک سال گذشته محتمل شده‌اند کفت: بسیاری از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف هنری فعالیتشان به گونه‌ای بوده که شرایط استفاده از فضای مجازی برای امرار معاش را نداشته و به همین واسطه با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که فعالیت‌های هنری بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شده‌اند.
هر چند که نام ریحانه پارسا و رفتارهای عجیب وی در دنیای واقعی و مجازی، همواره با حاشیه، شایعه و انتقاد فراوان همراه بوده است و همین امر موجبات آن را فراهم آورده است که کسی دیگر رفتارها، حرف‌ ها و ادعاهای وی را جدی نگیرد، اما از آن جایی که حتی چوپان دروغگو نیز ممکن است گاهی راست بگوید، بهتر است حداقل در مورد ادعای اخیر وی در مورد مورد تعرض قرار گرفتن، بی اعتنا رد نشویم. چرا که در صورت صحت داشتن ادعای وی (هر چند که تردید فراوان در مورد آن وجود دارد)، این موضوع باید مورد بررسی قرار بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد:

راه یابی فیلم کوتاه هنرمند قشمی به جشنواره بلاروس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از راهیابی فیلم کوتاه « چَل » به تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر بشارتی به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک "Kinosmena" خبر داد. جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینسک "Kinosmena" یک رویداد فرهنگی است که هرساله درجمهوری بلاروس(روسیه سفید) برگزار می شود.

قرار است فیلم کارگاه‌های «سینماحقیقت» که اغلب آنها قالب پرسش و پاسخ دارند، در سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سایت آپارات و شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند تا علاقه‌مندان بتوانند از آنها استفاده کنند.