سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

حسین ملکی - بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینما براثر بیماری از دنیا رفت.

پس از موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر انتقال مشاغل تئاتر از گروه سه به گروه دو، سه اثر نمایشی از این هفته در تالارهای چهارسو، سایه و قشقایی تئاترشهر به صحنه می روند.
نصرتی اولین زن صدابردار ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نابود شدن ویروس کرونا آرزوی سال۱۴۰۰

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران است که از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر و رسانه شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت است
مهوش وقاری بازیگر سریال «همسران» گفت: مگر می‌شود بعد از سال گذشته آرزویی جز سلامت مردم داشت؟ متاسفم که سال پیش بسیاری از عزیزان و همراهانمان را از دست دادیم، به همین دلیل آرزو دارم که سال جدید سال نابودی بیماری کرونا و بازگشت امید بین مردم کشورم باشد.
محمود رضوی مشاور قالیباف در مجلس، و تهیه‌کننده‌ "درباره الی..." فرهادی و "لاتاری" مهدویان، اعلام کرد که بهروز وثوقی به دلایل داشتن پرونده قتل و قاچاق خودش به‌ایران نمی‌آید .
یکی از بازیگران سینما و تلویزیون گفت: عید نوروز برای ما همیشه فصل شکوفایی تحول و سرزندگی است چون در این ایام جهان به سمت نو شدن و طراوت می رود و برای انسان لحظات خوب و خوشی را به ارمغان می‌آورد بنابراین باید قدر لحظات را بدانیم و از آنها لذت ببریم.
هنرمند پیشکسوت طنز در رادیو درباره ورود به سال ۱۴۰۰ با بیان اینکه «مردم ایران به آرامش و خنده احتیاج دارند»، گفت: مردم ایران بزرگترین انسان های روی زمین اند و باید به آنها احترام گذاشت.
محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی، خبر داد بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از فردا (دوشنبه ۹ فروردین)، سینماهای تهران تعطیل خواهند بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی داشت: هنر تئاتر در آذربایجان و تبریز ریشه‌ای دیرینه دارد و در دهه گذشته با تلاش پیشکسوتان، دانش‌آموختگان و جوانان هنرمند به جایگاه رفیعی دست یافته است.

کارگردان سینما:

آینده ایران درخشان است

کارگردان فیلم سینمایی « هیس دخترها گریه نمی کنند» گفت: با توجه به ظرفیت های بالا و تلاش و مجاهدت هایی که از نسل جوان، آینده ساز، متعهد و متخصص کشور سراغ دارم، آینده ایران را بسیار خوب و درخشان می بینم.
یک کارگردان، بازیگر و فیلم ساز، جوان گفت: متاسفانه کل مردم دنیا درگیر کرونا هستند، اما قشر هنر بیشترین آسیب را دید، همچنین تعطیلی کارها و نداشتن حقوق در زمان بیکاری معضل بزرگی برای همه ی ما بود.

نگاهی فرا استانی به آسیب شناسی تاریخ تئاتر ایران از دیرباز تاکنون؛

ضعف در تئاتر به کل ایران مرتبط می شود

تئاتر یکی از شاخه های هنرهای نمایشی است که داستانی را در برابر تماشاگران بصورت زنده نمایش می دهد.
تئاتر در ایران شاید هنوز به آن جایگاهی که باید برسد نرسیده است و هنوز بین مردم و تئاتر فاصله وجود دارد؛ خبرنگار پرسون در اراک پیرامون آسیب شناسی تاریخ تئاتر ایران مصاحبه ای را با یکی از نویسنده ها و کارگردانان تئاتر استان مرکزی انجام داده است که در ادامه میخوانید.