شکست «جوخه انتحار» در گیشه

فیلم پرهزینه «جوخه انتحار» برخلاف پیش‌بینی‌ها شروعی ناامیدکننده در گیشه داشت و در سه روز اول اکران تنها ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.
تصویر شکست «جوخه انتحار» در گیشه

به گزارش سایت خبری پرسون، سرانجام انتظارها به پایان رسید و فیلم ابرقهرمانی جوخه انتحار (The Suicide Squad) به کارگردانی جیمز گان ششم اوت (جمعه، 15 مرداد) در سینماهای آمریکا اکران شد. اما برخلاف انتظارها این فیلم در ۴ هزار و ۲ سالنی که روی پرده رفته بود تنها ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد و با وجود صدرنشینی در گیشه آخر هفته آمریکای شمالی، شروعی ناامیدکننده داشت.

عوامل بسیاری در استقبال سرد گیشه از جوخه انتحار دخیل بودند؛ از افزایش نگرانی‌ها از گسترش کرونای نوع دلتا گرفته تا اکران همزمان این فیلم در سرویس استریم اچ بی او مکس. با توجه به تداوم شیوع کرونا، فروش افتتاحیه زیر ۳۰ میلیون دلار چندان عجیب و دورازانتظار نیست اما این میزان از فروش برای فیلمی مثل جوخه انتحار که ۱۸۵ میلیون دلار بودجه صرف ساخت آن شده و میلیون‌ها دلار صرف تبلیغش،کمی ناامیدکننده بود. این فیلم ابرقهرمانی در سه روز گذشته در ۷۰ کشور جهان نیز ۳۵ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش آن در گیشه جهانی به ۷۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رسید.

جوخه انتحار جیمز گان دنباله مستقل فیلمی است که به همین نام در سال ۲۰۱۶ اکران شد. داستان جوخه انتحار جدید از آن جا شروع می‌شود که دولت گروهی از خطرناک‌ترین ضدقهرمان‌های جهان از جمله بلاداسپورت، صلح طلب، کینگ شارک و هارلی کویین را در حالی که به سلاح‌های فوق پیشرفته مسلح شده‌اند، برای انجام یک ماموریت ویژه به جزیره خیالی کورتو مالتیز اعزام می‌کند. در این فیلم مارگو رابی نقش هارلی کویین را تکرار کرد و ویولا دیویس نقش آماندا والر را اما این بار از ویل اسمیت و جرد لتو که از ستاره‌های فیلم اول بودند خبری نبود.

اگرچه فیلم گان در مقابل جوخه انتحاری که دیوید آیر ساخته بود، نقدهای بهتری دارد اما در میزان فروش حتی نتوانست به رکورد فیلم اول نزدیک شود. جوخه انتحار اصلی که در سایت راتن تومیتوز امتیاز پایین ۲۶ درصد را دارد، در اکران افتتاحیه ۱۳۳ میلیون دلار فروش کرد و در پایان ماراتن اکران در مجموع ۷۴۶ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت. البته باید در نظر داشت که این فیلم در جریان یک همه گیری مرگبار اکران نشده و همزمان از یک سرویس استریم هم پخش نشده بود.

با این وجود تحلیلگران صنعت سینما با توجه به امتیاز ۹۲ درصدی جوخه انتحار جدید در سایت راتن تومیتوز که امتیاز منتقدان سراسر جهان به یک فیلم را خلاصه می‌کند، انتظار شروع پرقدرت تری از این فیلم داشتند. اما عملکرد این فیلم از فیلم ابرقهرمانی زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ که دسامبر سال گذشته در حالی که تنها ۳۵ درصد سینماهای آمریکا بازگشایی شده بودند و خبری از واکسن کرونا هم نبود اکران شد، چندان موفق تر نبود. زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ در آن شرایط ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش کرد در حالی که امروز بیش از ۸۵ درصد سینماهای آمریکا و کانادا بازگشایی شده‌اند و فرق محسوسی در فروش جوخه انتحار ندیدیم.

این آخر هفته در گیشه آمریکای شمالی، فیلم گشت و گذار در جنگل با ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش پس از جوخه انتحار در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار گرفت و فیلم روانشناختی و مهیج پیر ساخته ام. نایت شیامالان با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار فروش سوم شد.

بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون که این روزها با شکایت از دیزنی حسابی حاشیه ساز شده، با گذشت هفته‌ها از اکران در سه روز گذشته نیز ۴ میلیون دلار فروش کرد و در جایگاه چهارمین فیلم پرفروش گیشه آمریکا قرار گرفت. بیوه سیاه تاکنون ۱۷۴ میلیون دلار در آمریکا و ۳۵۹ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است. این فیلم این هفته از سریع و خشن ۹ پیشی گرفت و به پرفروش‌ترین فیلم امسال گیشه آمریکای شمالی تبدیل شد اما همچنان در مقایسه با دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول کمترین فروش را داشته است.

330437