سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

الهام پاوه‌نژاد که معتقد است هیچ برنامه مشخصی برای درآمدزایی جامعه تئاتری نداریم، می گوید: کل جامعه هنری چوب چند چهره مشهور را می‌خورند و تصور عمومی این است که همه فعالان هنری درآمدهای آن چنانی دارند و باید به دیگران کمک کنند!
مراسم اسکار ۲۰۲۱ شاهد افت ۵۸ درصدی مخاطبین خود بود. این دور از مراسم نزدیک به ۱۰ میلیون نفر بیننده داشت.
علیرضا استادی درباره ی وضعیت این روزهایش پس از ابتلا به ویروس کرونا، با بیان اینکه خوشبختانه شرایط مساعد و رو به بهبودی دارد، درخصوص سفر اخیرش به جزیره کیش برای ضبط «مافیا» به بیان توضیحاتی پرداخت.
کارگردان مستند «لنه1927 بندرعباس»در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

تلاش فردی و گروهی موثرتر از جایزه

«بهروز عباسی دشتی» کارگردان هرمزگان متولد سال 1360 است. او به کارگردانی تئاتر اشتغال دارد و عضو کروه تئاتر «تی‌تووک» است. این هنرمند هرمزگانی در زمینه‌ای غیر از هنر تحصیل کرده است.
از این کارگردان به تازگی دو فیلم منتشر شده است.یکی از این دو فیلم «ما داریم قد ماه؟» نام دارد که یک فیلم تجربی است. فیلمبرداری‌این فیلم در شرکت‌های صنعتی غرب بندرعباس انجام شده است و توانسته دو جایزه بین‌المللی در ترکیه و فرانسه به دست بیاورد. این فیلم به جشنواره‌های بزرگ‌تری معرفی شده و در انتظار اتفاقات بهتری است. اما فیلم دیگر او مستندی است با نام«لنه 1927بندرعباس» که موضوع مصاحبه ماست. با ما همراه باشید.
«نوید محمدزاده» ویدئویی مشترک با «فرشته حسینی» در اینستاگرامش منتشر کرده و این هنرپیشه زن سرشناس سینمای ایران را «جان خود» نامیده و تولدش را تبریک گفته است. این دو اخیراً بازی در سریال قورباغه را در کنار هم به پایان رسانده‌اند.
محمدی؛ بازیگر، کارگردان، تهیه‌کننده و اسپانسر کارهای سینمایی و تلویزیون:

اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است

دغدغه های بنده در مورد کارگردانی این است که اهمیت دادن به سینمای گیشه باعث پیدا شدن کارگردانان غیرهنری شده است و همین موضوع باعث ساخت کارهای سینمایی و تلویزیونی کم بیننده شده است و این موضوع موجب شده تا بیننده ها به سمت شبکه های خارجی گرایش پیدا کنند.
کنگره جهانی یونیما از تاریخ ۳۰ فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و با حضور بیش از ۱۵۰ نماینده از کشورهای مختلف برگزار شد.

اشکان منصوری بازیگر سینما و خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان دار فانی را وداع گفت.