کشاورزی و دامداری

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری سرویس کشاورزی را در پرسون دنبال کنید.

کلروفیل یک پیگمان سبز است که در بخش‌های سبز گیاهان، جلبک‌ها و برخی باکتری‌ها یافت می‌شود. این پیگمان نقش کلیدی در فرایند فتوسنتز دارد، که یک فرآیند ضروری برای تولید انرژی در گیاهان است. همچنین، کلروفیل مسئول ازدیاد رنگ سبز برگ‌ها و جلبک‌ها است.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت مصرف لبنیات در سلامتی جامعه گفت: چرا به روغن و شکر که برای سلامتی ضرر دارند یارانه داده می‌شود، ولی به لبنیات که برای سلامتی نیز مفید است یارانه‌ای پرداخت نمی‌شود؟
هر چند مرغ کشتار روز به صورت روزانه در میادین میوه و تره‌بار با قیمت مصوب ۷۳‌هزار تومان عرضه می‌شود، اما شاهد آن هستیم که به سرعت این میزان مرغ توزیعی خریداری شده و بسیاری از مردم باید مرغ مورد نیاز مصرفی خود را از خرده‌فروشی‌ها تهیه کنند.
این روشن است که با افزایش شدید قیمت ارز، صادرات با قیمت حتی پایین‌تر ارزی هم به صرفه شده و بیش از پیش از سفره مردم حذف شده است، به همین علت است که سرانه مصرف لبنیات ایرانیان به طرز چشمگیری کاهش یافته است و نیز حجم و وزن صادرات افزایش یافته بدون اینکه معادل ارزی آن افزایش خاصی پیدا کرده باشد.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از تعدیل نرخ سقف ارزی واردات شکر جهت تسهیل در فرایند ورود کالا به کشور خبر داد.
براساس شنیده‌های اعتمادآنلاین نیکبخت در دولت حسن روحانی از این سمت کنار رفت و بار دیگر به عنوان رئیس سازمان سیستان و بلوچستان فعالیت کرد. در اوایل دولت سیدابراهیم رئیسی و با حکم ساداتی‌نژاد به عنوان ریاست هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: بازار شاهد ثبات در قیمت ها و عرضه محصولات غذایی است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای به «محمدباقر قالیباف»، محمد علی نیکبخت را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.
۵۰ درصد مطالبات گندم کاران در هفته جاری پرداخت شد در حالی که قیمت نهایی آن با اما و اگرهایی رو به رو است. همچنین نوسان قیمتی بازار کالاهای اساسی در هفته سوم خرداد هم ادامه داشت.


مدیر کل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: در حال حاضر به اندازه نیاز بازار مرغ در تهران و سایر شهرستان‌ها توزیع شده است و این محصول با قیمت ۷۳ هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.