توجه ویژه دولت سیزدهم به بیمه روستائیان و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه به بیمه روستائیان و عشایر دارد.
تصویر توجه ویژه دولت سیزدهم به بیمه روستائیان و عشایر

به گزارش سایت خبری پرسون، « بیت‌اله برقراری» شنبه شب در آیین امضا تفاهم‌نامه مرکز نیکوکاری مهانپور و بیمه اجتماعی عشایر روستایی یک‌هزار خانوار در روستای ضامنجان اراک، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در مدت ۱۶ سال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را جذب کرد اما از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۵۵۰ هزار نفر جذب این صندوق شده است.

وی بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم به بیمه روستائیان و عشایر برگرفته از مکتب امام راحل، نگاه انقلابی و جهادی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: در گذشته اطلاع رسانی مناسبی در خصوص این صندوق نشده بود اما در دولت سیزدهم توجه ویژه شده است.

برقراری اظهار کرد: اساس بیمه نگاه به آینده و تضمین آینده است و قانون اساسی مترقی در نظام جمهوری اسلامی، دولت را مکلف کرده تا برای آحاد جامعه بیمه فراهم کند.

وی یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۸۴ تاسیس شد و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این صندوق در حمایت از روستاییان و عشایر ایجاد شد و پایه‌گذاری صندوق مبتنی بر تحقق عدالت اجتماعی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اضافه کرد: سطوح درآمدی این صندوق بعد از ۱۷ سال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

برقراری گفت: امسال سطوح درآمدی سطح هشت با حقوق کف کارگری برابر شده و ۲ سطح دیگر هم تعریف شده است.

وی یادآور شد: پارسال برای حقوق حداقل بگیران این صندوق ۱۹۰ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور افزود: این صندوق پرشتاب و با نشاط و امیدآفرینی در حرکت است و هدفگذاری کرده تا در افق ۱۴۰۵ به بهترین صندوق بیمه‌ای کشور تبدیل شود.

برقراری بیان کرد: بحث سنوات سربازی در صندوق با جدیت دنبال و پیگیری می‌شود.

وی گفت: قانون پیش از موعد به ضرر صندوق است اما در حال انجام و پیگیری است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه صندوق پایداری خود را حفظ می‌کند، یادآور شد: هفته اخر اسفندماه سال گذشته این صندوق ۱۰ درصد پالایشگاه شازند را به مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان برای مستمری‌بگیران خریداری کرد که تاکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان بر ارزش آن افزوده شده است.

برقراری تاکید کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، قابلیت‌های فراوانی دارد، جوان، پویا و تراز مالی آن مثبت است.

وی گفت: بر اساس محاسبات بیمه‌ای، جذب و سطوح درآمدی این صندوق روز به روز در حال افزایش است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور ادامه داد: برای ترویج این صندوق و تبیین آن که دستاورد جمهوری اسلامی است باید تلاش شود.

برقراری اظهار کرد: خدمات صندوق روبه افزایش و اصلاح است و در تمام اقدامات، پیوست بیمه‌ای وجود دارد.

منبع: ایرنا

489866

مطالب مرتبط