۲۰ تن گل محمدی در نهاوند برداشت شد

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال ۶۰ تن گل محمدی از مزارع کشت این محصول در نهاوند برداشت شد.
تصویر ۲۰ تن گل محمدی در نهاوند برداشت شد

به گزارش سایت خبری پرسون، علی کمالی‌نژاد گفت: با بیان اینکه مجموع سطح زیر کشت گل محمدی در نهاوند ۲۰ هکتار است افزود: مزارع گل محمدی به صورت متمرکز و پراکنده در باغات این شهرستان کشت و در اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

او گفت: گل محمدی علاوه بر عطر استثنایی، خواص دارویی زیادی برای سلامتی و زیبایی پوست و مو دارد و از آن برای چای و دمنوش گل محمدی، روغن گل محمدی و گلاب نیز استفاده می‌شود.

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه رقم گل محمدی موجود در شهرستان از ارقام باکیفیت است گفت: تمام محصول تولیدی شهرستان در کارگاه‌های خانگی گلاب‌گیری تبدیل به عرق گلاب یا اسانس می‌شوند و از درآمدزایی خوبی نیز برای شاغلان این بخش دارد.

کمالی‌نژاد گفت: با توجه به درآمدزایی کشت گل محمدی باغداران استقبال خوبی از آن به عمل آورده و بر همین اساس طی سال‌های اخیر سطح زیر کشت این محصول افزایش قابل توجهی داشته است.

او گفت: به دلیل کم توقع بودن در نیاز آبی، این محصول می‌تواند در اراضی و مراتع فقیر و تخریب شده خود را با شرایط نامساعد وفق داده و از تخریب اراضی ملی جلوگیری کند.

رئیس اداره باغبانی جهاد کشاورزی نهاوند گفت: گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیار، گیاهی با اهمیت برای کشور است که نیازمند تجاری‌سازی است

کمال نژاد گفت: شهرستان نهاوند به دلیل موقعیت جغرافیایی و برخورداری از زمین‌های مرغوب در کنار مناطق مرتفع و کوهستانی قابلیت کشت انواع گیاهان دارویی همچون گل محمدی را دارد و هم‌اکنون نیز شمار زیادی از کشاورزان در این بخش مشغول فعالیت و کسب درآمدزایی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

487506