استان گلستان رتبه اول در تولید گوشت گرم آماده طبخ در کشور

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: این استان برای نخستین بار در تاریخ تولید مرغ کشور امسال توانست رتبه نخست در تولید گوشت گرم آماده طبخ در کشور را از آن خود کند.
تصویر استان گلستان رتبه اول در تولید گوشت گرم آماده طبخ در کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد برزعلی ظهر امروز در نشست مسئولان جهاد کشاورزی استان با مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: استان گلستان برای نخستین بار در تاریخ تولید مرغ کشور امسال توانست رتبه اول در تولید گوشت گرم آماده طبخ در کشور را از آن خود کند.

وی افزود: در راستای استقرار هر چه بیشتر زنجیره ارزش به ویژه در حوزه‌هایی که ارزش افزوده بیشتری دارد مثل پیله تر ابریشم تلاش شد تا پایان سال این امر محقق شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: این استان برای نخستین بار در تاریخ تولید مرغ کشور امسال توانست رتبه نخست در تولید گوشت گرم آماده طبخ در کشور و همچنین میزان جوجه‌ریزی با 14 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه را از آن خود کند.

برزعلی از تخصیص اعتبار برای تبصره 18 برای ارائه تسهیلات و بهره‌برداران کشاورزی خبر داد وافزود : پیگیری تبصره 16 قانون بودجه در حوزه جبران خسارت مربوط به خشکسالی، پیگیری افزایش ضریب مکانیزاسیون استان و افزایش سهمیه تراکتور و ادوات کشاورزی از جمله موضوعات است که نیازمند دیگری جدی در سطح ملی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان گلستان با توجه به ظرفیت خوب کشاورزی در تولیدات محصولات کشاورزی کشور به ویژه در تولید گندم، مرغ و دانه‌های روغنی نقش موثری دارد.

عبدالجلال ایری تصریح کرد: با وجود این موضوع شاهد مشکلات زیادی به ویژه در تامین بذر، عدم پرداخت خسارت بیمه محصولات کشاورزی، کشت قراردادی و الگوی کشت هستیم.

وی افزود:در رابطه با تسهیلات کشاورزی با کاهش شدید تخصیص منابع تبصره 18 مواجه هستیم، ولی با پیگیری‌های صورت گرفته رقم 13 میلیارد تسهیلات این بخش به 200 میلیارد افزایش داشت و حتی این میزان هم کافی نیست و پیگیری برای افزایش آن به عدد 400 میلیارد در حال انجام است.

منبع: تسنیم

546133