عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی در بوشهر

مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر، از آغاز عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی کشور با پرورش آبزیان، در دلوار استان بوشهر خبر داد.
تصویر عملیات اجرایی نخستین شهر مولد کشاورزی در بوشهر

به گزارش سایت خبری پرسون، مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر با اعلام این خبر، گفت: «از بین ۵ شهرک مولد کشاورزی کشور ۲ شهرک در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود که نخستین شهرک مولد کشاورزی کشور در بوشهر وارد فاز اجرایی شده‌است.» شهر مولد کشاورزی که در جاده بوشهر- دلوار واقع شده است و در حوالی روستای گرگور (تنگستان) قرار دارد.
محسن شریفی‌شایگان افزود: «شهر مولد کشاورزی استان بوشهر، ماهیت مسکونی و تولیدی دارد و در ۸۵۰ هکتار ساخته می‌شود. تولیدکنندگان در این شهرک ساکن می‌شوند. شهر مولد کشاورزی در واقع یک شهر است که ۲۵۰۰ واحدمسکونی دارد و مزرعه‌های تولید هر یک ۲ تا ۳ هزار متری هستند.»
شهرک مولد کشاورزی استان بوشهر قرار است به پرورش آبزیان بپردازد. شریفی شایگان در توضیح بیشتر گفت: «این شهر مولد کشاورزی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته در زمینه پرورش میگو و ماهی قادر است محصولات متنوعی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به بازار عرضه کند.»
عملیات اجرایی در حال انجام است و زیرسازی محیط فاز یک شهر مولد کشاورزی به پایان رسیده و تجهیز کارگاه آن در حال انجام است.
مدیر شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: «تخمین زده می‌شود که اشتغالزایی در شهر مولد کشاورزی برای ۶ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم باشد.»
شهر مولد کشاورزی علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم استان بوشهر، نقش مهمی در توسعه کشاورزی پایدار، حفظ منابع طبیعی و محیط زیست و افزایش امنیت غذایی کشور خواهد داشت.
شریفی شایگان در پایان یاد آور شد: «هنوز برای دومین شهر مولد کشاورزی بوشهر جانمایی نشده ‌است ولی پیشنهاد ما منطقه رمله در شهرستان گناوه است.»
شهرهای مولد کشاورزی با هدف تولید محصول کشاورزی، تمرکز تولید، تسهیل تامین و دسترسی به نهاده‌ها و انرژی مورد نیاز، ایجاد پایانه‌های صادراتی با هدف صادرات و ایجاد حداکثر بهره وری از منابع راه اندازی می‌شود. طرح شهر مولد کشاورزی در مکران استان سیستان و بلوچستان نیز نهایی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

600073