احیای ۱۶۳ واحد تولیدی راکد گلستان در بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به عزم دولت سیزدهم برای احیای ۱۶۳ واحد تولیدی راکد در بخش کشاورزی، گفت: راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد در بخش کشاورزی ، علاوه‌بر رونق تولید به حوزه اشتغال کمک می‌کند.
تصویر احیای ۱۶۳ واحد تولیدی راکد گلستان در بخش کشاورزی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد برزعلی عصر روز سه‌شنبه در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان اظهار کرد: احیا و راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد در بخش کشاورزی گلستان، علاوه‌بر رونق تولید به حوزه اشتغال کمک می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های خوب در احیای واحدهای راکد، راه‌اندازی مجدد یک کشتارگاه صنعتی طیور در مینودشت با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال بود که احیای آن برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد کرد و سالانه قابلیت ۱۹ هزار و ۶۰۰ قطعه کشتار مرغ را دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین به راه‌اندازی مجدد یک کارخانه تولید تخم‌مرغ در استان اشاره کرد و افزود: گلستان یک سوم مرغ شهر تهران را تامین می‌کند و برنامه‌ریزی ما دستیابی به رتبه نخست کشور در تولید و تامین تخم‌مرغ است.

برزعلی با بیان اینکه احیای واحدهای راکد به طور ویژه در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی گلستان قرار دارد، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای تحقق این راهبرد، راه‌اندازی دوباره واحدهای راکد در دو بخش دام و طیور است‌.

وی از هم‌افزایی با کمیته امداد گلستان برای احیای واحدهای دامداری راکد خبر داد و بیان کرد: تمامی صاحبان ۱۶۳ واحد تولیدی راکد بخش کشاورزی گلستان مایل به احیاء و ازسرگیری فعالیت هستند و قابلیت ارائه بسته معالجه برای خروج از حالت رکود را دارند.

درویشعلی حسن‌زاده، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه گفت: ۴۱ واحد تولیدی در بخش صنعت استان گلستان متقاضی احیا هستند و تمامی این واحدها قابلیت ارائه بسته معالجه برای خروج از حالت رکود و احیای مجدد را دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: گرچه احیای واحدهای تولیدی امری مهم و ارزشمند است اما در این موضوع نباید از اولویت‌بندی واحدها غافل شد برای مثال گاهی اوقات راه‌اندازی، طرح‌های توسعه‌ای که به طور مستقیم در صادرات استان اثرگذار هستند و یا واحدهای تولیدی با پیشرفت‌های فیزیکی بالا به احیای واحدهای راکد اولویت دارند.

سید محمد دهنوی ادامه داد: زمانی که ظرفیت تولید خوراک دام در استان یک و نیم میلیون تن است و با آغاز فعالیت واحدهای جدید که به تازگی مجوز گرفتند ظرفیت تولید در این بخش به بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ تن می‌رسد احیای کارخانجات خوراک دام راکد در اولویت استان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی راکد هم باید کمک‌های فنی و اعتباری خود را به میدان بیاورند، تصریح کرد: در ۲ سال گذشته هدفگذاری بر احیای ۹۰ واحد تولیدی راکد در استان بوده اما تاکنون با اقدامات انجام‌شده، ۱۳۷ واحد راکد احیاء شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به اینکه در بخش صنعت، ۱۸۶ واحد تولیدی پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارد، یادآور شد: عملیات اجرایی این واحدهای تولیدی با یک تکانه خوب می‌تواند به اتمام برسد و علاوه‌بر کمک به تولید و صادرات، زمینه‌ساز ایجاد اشتغال برای جوانان شوند.

منبع: ایرنا

599526