بهره برداری از گلخانه هوشمند کشت توت فرنگی در سلطانیه

استاندار زنجان در آیین بهره‌برداری از طرح گلخانه مدرن و هوشمند کشت توت فرنگی در سلطانیه گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهی در ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر با مصرف انرژی کمتر است.
تصویر بهره برداری از گلخانه هوشمند کشت توت فرنگی در سلطانیه

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن افشارچی امروز (سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: توسعه کشاورزی مدرن در این شرایط ضامن ارتقای بهره‌وری است.

وی افزود: به ضرورت ارتقای ارزش‌افزوده در حوزه صنعت و کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به میزان انرژی که در این حوزه‌ها گذاشته می‌شود ارزش افزوده قابل انتظار عایدمان نمی‌شود.

این مسئول ادامه داد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهی در ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر با مصرف انرژی کمتر است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: توسعه تولید بذر که دانش، پشتوانه آن محسوب می‌شود هم، حرکت مهمی است که امیدواریم شاهد سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز در استان باشیم.

محمدابراهیم حسن‌نژاد، نیز در این مراسم به لزوم توسعه کشاورزی نوین اشاره کرد و گفت: تولید مدرن می‌تواند ارزش‌افزوده بیشتری را به همراه داشته باشد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: در دهه فجر امسال بالغ بر پنج هزار طرح کشاورزی در سطح کشور به بهره‌داری می‌رسد.

این مسئول گفت: روستاها به جای تبدیل شدن به سکونت‌گاه‌های ثانویه باید همچنان در نقش مولد خود بمانند چرا که بخشی از مشکلات تولید به ویژه تولید گوشت در کشور از دست رفتن فصلی تولید قبلی در روستاها است.

منبع: ایسنا

599518