صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی تهران گفت:« قرار بر این بود تا پایان برنامه پنجم توسعه 40 درصد نان تولید کشور به شکل نان های صنعتی و حجیم تامین شود که متاسفانه این موضوع محقق نشد و این روزها که در برنامه ششم توسعه قرار داریم در تهران 20 درصد و شهرستان ها 10 درصد نان صنعتی تهیه می شود.»
صبح امروز مراسم پرده برداری و بازدید از خط تولید کارخانه قوطی سازی سیناکن با حضور پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان کشور به صورت زنده توسط تلویزیون تعاملی تیوا به طور کامل پوشش خبری داده شد.
کشور ما ایران از مزیتهای نسبی و مطلقی درحوزه منابع اولیه معدنی، خام و انرژی ارزان برخوردار است در شرایط برابر با کشورهای دیگر که انرژی را به سختی تامین می کنند یا بهای بیشتری برای تولید می پردازند و ما دارای یک مزیت ذاتی هستیم.
یک مقام صنفی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

آب شدن بازار بستنی فروشان / کافی شاپ های اجاره ای ورشکسته شدند

ویروس کرونا نفس برخی از صنف ها را به تنگ آورده ، یکی از این واحدهای کسب و کار بستنی و آبمیوه فروشان سطح شهر است، چرا که افراد جامعه برای در امان ماندن از این ویروس ناشناخته کمتر در جامعه تردد می کنند و تمایلی به تهیه بستنی و آبمیوه ندارند؛ از سوی دیگر گرانی مواد اولیه تهیه بستنی افزایش قیمت این کالا را به وجود آورده و توان خرید را کاهش داده است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه:

آمادگی تجّار آذربایجان‌غربی در مشارکت اقتصادی در جمهوری آذربایجان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با اعلام اینکه فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی آمادگی کافی برای مشارکت در بازسازی منطقه قره‌باغ و توسعه مراودات اقتصادی با جمهوری آذربایجان را دارند گفت: ظرفیت لازم نیز برای این بازسازی و توسعه مهیاست.

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران با عنوان اینکه چابهار به عنوان یک منطقه راهبردی می‌تواند دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه باشد افزود: برای همین باید روابط را روز به روز گسترش داد.

کشور عراق با چهل میلیون نفر جمعیت و حجم انبوهی از نیازهای انباشته در حوزه توسعه زیرساخت ها، بازار بزرگی برای شرکت های ایرانی فعال در حوزه صنعت ساختمان طی سال های پیش‌رو خواهد بود.
یک مقام مسئول درباره افزایش قیمت روغن موتور گفت:« 4 شرکت تولید کننده روغن موتور در کشور وجود دارد که در 7 ماه نخست سال جاری این 4 شرکت توانسته اند 22 درصد افزایش تولید روغن نسبت به سال گذشته داشته باشند و جهش تولید که مقام معظم رهبری در ابتدای سال عنوان کرده اند را به مرحله اجرا درآورند.»
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

سرمایه‌گذاران سنگ‌های قیمتی حمایت می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از سرمایه‌گذاران در حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان حمایت می‌شود.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افزایش 21 درصدی تولید خودرو در کشور/ قیمت ها همچنان در سراشیبی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت:« به طور متوسط 21 درصد افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته صورت گرفته است، البته کارخانه ای مانند ایران خودرو 58 درصد میزان تولیداتش نسبت به سال گذشته رشد داشته و کارخانه سایپا نیز میزان تولیداتش افزایش داشته اما به میزان ایران خودرو نبوده است.»
همزمان با بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از گروه صنعتی ایران خودرو، مراسم رونمایی از نام خودروی تارا در مرکز تحقیقات ایران خودرو برگزار شد.

رئیس اتحادیه قنادان در گفتگو با پرسون عنوان کرد؛

بازار شیرینی فروشان تلخ شد/ افزایش 100 درصدی مواد اولیه تهیه شیرینی

رئیس اتحادیه قنادان تهران گفت:« اکثر مواد اولیه تهیه کیک و شیرینی وارداتی است، از همین رو به دلیل بالا رفتن قیمت ارز موادی مانند کاکائو، وانیل، پودر نارگیل و.... با افزایش بیش از 100 درصدی قیمت مواجه شده اند، از سوی دیگر قنادان با کالاهای تولید داخل مانند خامه ، کره، تخم مرغ، روغن، شکر و...نیز با افزایش قیمت و کمبود در بازار مواجه اند.»
رئیس اتحادیه سنگ فروشان شهر ری درگفتگو با پرسون خبرداد؛

کرونا عامل گرانی سنگ قبر / بازار داغ سنگ قبر فروشان

برخلاف بسیاری از کسب و کارها که ویروس کرونا مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است، برخی از کسب و کار بازارشان نسبت به گذشته کمی بهتر از قبل شده است؛ یکی از این کسب و کارها سنگ قبر فروشان هستند.
«مصطفی هاشمی طبا» در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

صادرات موتور محرک صنعت

کشورمان زودتر از کشورهایی که امروزه خود را یک کشور صنعتی می دانند وارد حوزه صنعت شد، اما دلایلی مانند جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی مدیریتی برخی از مسئولان موجب شد که برخی از صنایع در کشورمان از کشورهای دیگر عقب بیفتد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:« وزارت نفت اقدام به قطع گاز کارخانه های سیمان کرده و سوخت جایگزین را مازوت تعریف کرده است ، این درحالی است که این سوخت آلودگی زیست محیطی به وجود می آورد و از سوی دیگر قیمت فروش این سوخت را بسیار بالا در نظر گرفته است.»