صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که به دلیل نیاز جامعه به محصولات متنوع نمی توان جلوی واردات را گرفت گفت: بیشترین واردات پارچه از طریق قاچاق است.
مرکز تعالی شهرهای هوشمند ایران به عنوان نماینده رسمی ایران در شبکه جهانی مرکز تعالی شهرهای هوشمند پایدار سازمان ملل متحد و نهاد اجرایی پیاده سازی برنامه اتحاد برای شهرهای پایدار هوشمند به‌واسطه سازمان روابط اقتصادی بین الملل در کشور تشکیل شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول تولید و توزیع گوشت مرغ است گفت: تاکنون بیش از نیاز‌های وزارت جهادکشاورزی نهاده‌ها را تحویل این وزارتخانه داده‌ایم.
روحانی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد:

این روزها شاهد سوء‌استفاده بدخواهان از اختلافات درونی هستیم

رییس جمهوری با بیان اینکه همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم، گفت: شاهد بهره‌برداری و سوء استفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم.
ماجرا ترخیص بی اجازه ذرت ها که با نامه وزارت جهاد کشاورزی به گمرک شروع شده بود با احتمال وجود رانت در ترخیص ذرت ها ادامه دارد.
یک کارشناس سیمان گفت: افزایش 12 درصدی مصرف سیمان در 8 ماهه امسال یعنی 5 کارخانه سالانه حدود یک میلیون تن سیمان تولید کرده‌اند که این امر نکته مهمی برای صنعت سیمان به شمار می آید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: در چهار قلم کالای مهم مربوط به تجهیزات مبارزه با کرونا که وزارت صمت مسؤول بوده، به تولیدات خوبی رسیده‌ایم.
با توجه به اینکه قیمت خودرو در کارخانه به قیمت حاشیه بازار نزدیک شده است، افراد دیگر تمایلی به شرکت در قرعه کشی ندارند و به نظر می‌رسد خودرو ارزان می‌شود.