صنعت معدن تجارت

آخرین و مهمترین خبرهای حوزه تجارت داخلی و خارجی، صادرات و واردات، صنایع و معادن را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان وارداتی است که قیمت ارز تاثیر مهمی در نوسان قیمت تمام شده می‌گذارد.

یادداشت/ بی‌انضباطی پولی و مالی که در اثر واردات بی‌ضابطه بسیاری از کالاها، خودرو، ارزهای شناسنامه‌ای، طرح‌های عمرانی و خارج از ظرفیت جذب اقتصاد و... رخ داد....
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عنوان کرد: برای آن دسته از صاحبان کالا که اقلام وارداتی آن‌ها در انبار‌ها دپو شده و اقدامی در خصوص ترخیص آن انجام نمی‌دهند نیز مهلت پانزده روزه تعیین شده تا نسبت به ترخیص محموله هایشان اقدام کنند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: روند قیمت کالاهای اساسی حاکی از افزایش قیمت موز، هندوانه، شیر خام و لاستیک خودرو و کاهش و ثبات سایر قیمت‌ها است.
توسط رئیس اتاق بازرگانی فارس مطرح شد؛

درخواست ویژه از دادستان کل کشور برای حمایت از بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس به عنوان نماینده فعالان بخش خصوصی نامه ای به دادستان کل کشور نوشت و انتظارات بخش خصوصی در خصوص نامه شماره ۹۹/۳۵۶ ص / ۱۰۰ مورخ ۹۹/۰۸/۰۶ مدیر عامل بانک پاسارگاد خطاب به رئیس شورایعالی کارشناسان رسمی دادگستری که منتج به انتشار بخشنامه شماره ۲۹۹۴/ش مورخ ۹۹/۰۹/۱۹ در سطح کشور شده، را در قالب پنج عنوان تقاضا کرد.
طبق گفته دبیر انجمن واردکنندگان برنج، با آغاز واردات قیمت انواع برنج وارداتی جدید در بازار به زیر 20هزار تومان خواهد رسید
عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بانک مرکزی قیمت دلار را از 11 هزار تومان تا 26 هزار تومان افزایش داده وگرنه قیمت خودرو در گذشته و اکنون همان 6 هزار دلار است.
با وجود این که تولید اقلام مختلف آجیل امسال بین ۳۰تا۴۰درصد افزایش داشته اما این فراوانی قیمت‌ها را پایین نیاورده است.
معاون فنی گمرک ایران:

رجیستری تلفن همراه غیرحضوری شد

معاون فنی و امور گمرک ایران گفت: رجیستری تلفن‌های همراه به دلیل کنترل شیوع کرونا از این پس به شکل غیرحضوری انجام می‌شود.

دومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته 5 تا 8 دی‌ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه است، افزود: کشورهای همسایه هدف اصلی صادرات برای کشور ما هستند که باید ضمن تعیین اولویت ها، بسترهای لازم را برای گسترش همکاری با این کشورها فراهم کنیم.
سرهنگ رفیعی کیا خبر داد؛

کشف ۸۳ میلیارد کالای قاچاق در گمرک

رئیس پلیس گمرک پلیس امنیت اقتصادی ناجا، از کشف ۸۳ میلیاردی انواع کالای قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.